دیدار چهره به چهره کشاورزان و بهره برداران بهابادی با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد

تعداد قابل توجهی از بهره برداران و کشاورزان شهرستان بهاباد، در یک برنامه چهره به چهره با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، دیدار و مطالب و خواسته های خود را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" درحاشیه برنامه رویداد آبی در بهاباد در دیدار با حدود 60 نفر ازکشاورزان و بهره برداران که فرماندار و رییس جهاد کشاورزی شهرستان نیز حضور داشتند گفت:امروز ما در دشت هایی مثل دشت بهاباد با دوگانه ای سرنوشت ساز، سخت و چالش برانگیز روبرو هستیم. از یک سو ذخایر آب زیرزمینی دشت به شدت در حال کاهش می باشد و علیرغم همه اقدامات حفاظتی انجام شده هنوز سطح آب زیرزمینی در این دشت سالیانه به طور متوسط 50 سانتی متر در حال افت است و از طرفی اگر بخواهیم به صورت یکباره و بدون در نظر گرفتن شرایط معیشتی کشاورزان و همه بهره برداران، اقدامات حفاظتی را عملیاتی نماییم آسیب شدید به کشاورزی منطقه و معیشت مردم خواهد خورد. بنابراین لازم است با یک برنامه ریزی تدریجی و با همفکری و همکاری همه ذینفعان به گونه ای عمل کنیم که انشاءلله در پایان شاهد دشتی پایدار باشیم که اقتصاد کشاورزی هم در آن رونق داشته باشد.

در ادامه کشاورزان در رابطه با مشکلاتشان به دلیل سرمازدگی سال گذشته و در خواست تامین آب برای کشت گندم، چالش های مربوط به کنتورهای حجمی، برداشت آب برای صنعت و.. مواردی را مطرح کردند که مدیرعامل، موارد را پاسخ داد و مقرر شد چند مورد را با برنامه ریزی جدید، اصلاح و عملیاتی نماید.

کد خبر: 2963
  تاریخ خبر : 1401/09/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/12/10
 روابط عمومی
 479