بیش از 79 میلیون متر مکعب آب از منابع شهرستان ابرکوه برداشت می شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از برداشت 79.82 میلیون متر مکعب آب از منابع شهرستان ابرکوه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه مجموع 79.82 میلیون متر مکعب آب از منابع این شهرستان برداشت می شود، گفت: 73.5 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که این میزان معادل 92 درصد از کل مصرف از منابع آب شهرستان است.

وی همچنین افزود: همچنین 4.7 درصد آب در بخش شرب و بهداشت و 3.6 درصد آب در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه در مجموع بر روی 90 درصد چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب کنتور هوشمند نصب شده است، ابراز کرد: : 96 درصد از چاه های کشاورزی و 64 درصد از چاه های صنعتی و خدمات و همچنین 3.7 درصد از چاه های شرب و بهداشت شهرستان ابرکوه به کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی با بیان اینکه  تعداد 678 کنتور هوشمند بر چاه های مجاز این شهرستان نصب شده است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تمامی چاه های باقی مانده تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز می شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد به بارش های خوب چند روز گذشته اشاره کرد و ابراز کرد: میزان بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در این شهرستان 40 درصد افزایش داشته است.

محجوبی با بیان اینکه در مجموع 753 حلقه چاه مجاز در این شهرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: از این تعداد حلقه چاه تعداد 664 حلقه مربوط به بخش کشاورزی، 62 حلقه چاه مربوط به بخش صنعت و خدمات و 27 حلقه چاه مربط به شرب و بهداشت است.

محجوبی در پایان بیان کرد: متوسط افت دشت ابرکوه با برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی سالیانه  62 سانتیمتر است.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست سید یحیی هاشمی نژاد رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه کرد.

کد خبر: 3386
  تاریخ خبر : 1403/02/19
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/02/19
 روابط عمومی
 15