در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب برگزار شد:

نشست با بهره برداران و کشاورزان شهرستان بهاباد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به دغدغه بهره برداران شهرستان بهاباد پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد منصوری در نشست با  بهره برداران شهرستان بهاباد که در راستای هم افزایی و هم اندیشی و صیانت از منابع آبی برگزار شد، گفت: طرح تحویل حجمی به منظور واگذاری مدیریت مصرف به کشاورزان جهت کاهش خسارات است

وی با بیان اینکه منابع آب زیر زمینی متعلق به همه کشاورزان و بهره برداران است، افزود: این شرکت در تلاش است با بازتخصیص آب صنایع، از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی جلوگیری کند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مدیریت مصرف آب از سوی کشاورزان باید به گونه ای باشد که لطمه ای به کشاورزی آن ها در بلند مدت وارد نکند، گفت: منابع آبی استان یزد ضعیف و کم رمق هستند و اگر مدیریت مصرف در این منابع اعمال شود به کشاورزی آسیبی وارد نمی رسد .

وی با بیان این که در تمامی دشت‌های استان یزد میزان بهره برداری از منابع آب زیرزمینی بیش از ورودی آن است، افزود: با توجه به مشکلات موجود، سعی شده است برای کاهش فشار بر روی منابع آب زیرزمینی، طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار گیرد.  

منصوری ابراز داشت: خاموشی  تابستانه چاه ها به دلیل کمبود برق است و  پیگیری های لازم با دستگاه های متولی برای آسیب کمتر به کشاورزان در حال انجام است.

لازم به ذکر است در ادامه نسبت به برگزاری میز خدمت مشترک با حضور معاون حفاظت و بهره برداری، رییس اداره منابع آب ، معاون فرماندار و رییس اداره جهاد کشاورزی با نمایندگان چاههای کشاورزی در محل اداره منابع آب برگزار و نسبت به بررسی مشکلات کشاورزان اقدام و تدابیر لازم با هماهنگی با کشاورزان اتخاذ شد.

در پایان این نشست معاون حفاظت و بهره برداری به همراه رئیس اداره منابع آب شهرستان بهاباد از چاه های شرکت قدس و مکاء، چشمه مرتضی علی بخش آسفیج و محدوده طرح نهضت ملی مسکن بازدید کردند.

کد خبر: 3265
  تاریخ خبر : 1402/10/11
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/10/11
 روابط عمومی
 94