نیاز آب شرب استان در آینده بیش از 200 میلیون متر مکعب است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از نیاز بیش از 200 میلیون متر مکعب استان یزد به آب شرب در آینده خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در نشست کنترل و پایش محور تحولی آب در سند یزد نوین گفت: پیگیری های لازم جهت اجرای پروژه های سند یزد نوین جهت تامین آب پایدار در افق 1420 در سطح ملی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نیاز آب شرب کنونی استان 145  میلیون متر مکعب است،  افزود: در افق 1420  با توجه به رشد جمعیت، استان یزد به منابع آب بیشتر و پایدار تر نیاز دارد تا با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی و پیگیری هایی که در سال های گذشته شروع شده و در دست انجام است، تامین آب پایدار استان در بخش شرب به زودی محقق می شود.

جوادیان زاده در ادامه در خصوص طرح خط سبز آبرسان صنایع که از دی‌ماه سال گذشته در استان آغاز شده نیز گفت: این طرح در راستای سند یزد نوین در حال اجراست و عملیات اجرا آن احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر را شامل می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد گفت: اجرای طرح خط سبز آبرسان امکان تامین آب از صنایع استان از پساب را مهیا می سازد.

وی در ادامه به یکی دیگر از پروژ ههای یزد نوین اشاره کرد و اظهار داشت: یزد یکی از استان های پیشتاز در زمینه بازار آب است و با بخش های مختلف جلسات متعددی در زمینه دشت‌های استان برگزار شده و اکنون اقدامات به مرحله نهایی رسیده است.

وی گفت: طرح بازار آب با توجه به اهمیتی که دارد، جزو طرح های بهره وری و طرح های سند یزد نوین است که امید است این طرح در دشت‌های استان تا پایان سال نهایی و به افزایش بهره‌وری و ارزش اقتصادی آب کمک کند.

وی در خصوص اجرای طرح "بازار آب "در استان ابراز کرد: وقتی محدویت منابع آب در استان وجود دارد، باید منابع را در جای مناسب و در محلی که بالاترین بهره‌وری را دارد، استفاده کرد که بازار آب این امکان را فراهم می کند.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه  طرح انتقال آب از دریا یکی از پروژه‌های مهم و کلیدی کشور و استان به شمار می رود، اظهار کرد: تاکنون برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعددی با حضور استاندار و مسوولان مربوطه برای شتاب‌بخشی به این طرح برگزار شده تا تسهیلات و امکانات مالی مورد نیاز آن تامین شود.

مجید دهقانی‌زاده در این نشست با بیان اینکه خط انتقال آب به استان در بلند مدت نمی‌تواند جوابگو باشد بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف تأکید کرد

. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: در افق ۱۴۲۰، استان یزد نمی‌تواند با کمتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب مدیریت شود و از این رو می‌بایست راه‌هایی افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف نیز در پروژه‌های تحولی یزدِ نوین تعریف شوند.

دهقانی‌زاده شرایط اقلیمی استان را مهم‌ترین ضرورت تأمین آب شرب پایدار و همچنین آب مورد نیاز صنعت دانست.

کد خبر: 3259
  تاریخ خبر : 1402/10/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/10/05
 روابط عمومی
 119