در آستانه فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز:

آغاز هفتمین دوره طرح داناب در مدارس متوسطه استان یزد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از آغاز هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در مدارس دوره اول متوسطه استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در مراسم افتتاحیه این طرح گفت: همزمان با آئین اختتامیه ششمین سال طرح ملی دانش آموزی داناب و دومین سال طرح سواد آبی،  افتتاحیه این دو طرح در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دو طرح با همکاری شرکت آب منطقه ای، اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان جهاد دانشگاهی انجام می شود،  افزود: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب و سومین دوره طرح سواد آبی در سال تحصیلی جدید در مدارس استان برگزار می شود.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه طرح ملی نجات آب ویژه دانش آموزان مقطع اول متوسطه و طرح سواد آبی ویژه دانش آموزان پایه یازدهم است، ابراز کرد:  در سال تحصیلی 1402-1401 بیش از  59 هزار دانش آموز در 331 مدرسه از 14 منطقه استان یزد در طرح داناب و 27 هزار 400 نفر از 189 مدرسه در طرح سواد آبی شرکت کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد هدف از برگزاری طرح ملی دانش آموزی نجات آب و سواد آبی را فرهنگ سازی، ارتقا دانش و آگاهی سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و حفظ این مایه ارزشمند در قشر آینده ساز کشور یعنی دانش آموزان دانست.

محمد کاظم رحیم نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مردم یزد در زمان های کمبود آب دو کار خلق آب و مدیریت مصرف آن را همزمان انجام می دادند.

وی افزود: به دلیل اینکه یزدی ها این دو کار را در به خوبی انجام دادند به نمادی در حوزه بهره وری و تفکر عقلانی در تولید و مصرف در کشور تبدیل شدند.

رحیم نژاد ابراز کرد: مردم یزد به دلیل  قدردانی و تعهد از آب و حفظ منابع موجود  در  زمینه های مختلف فرهنگی هم موفق هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: همه ما برای خلق و دست یابی به منابع آب پیگیری و تلاش های خستگی ناپذیر زیادی انجام دادیم و زمانی که به این امر مهم دست یافتیم باید بدانیم که چه کالای با ارزشی را در اختیار داریم.

 

محمد رضا دهقانی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در ادامه گفت: همه دانش آموزان برای کسب مدارج عالی و افتخار آفرینی و خدمت به این مرز و بوم  با فراگیری دانش تلاش می کنند.

وی افزود: رویاهای دانش آموزان و پیشرفت آن ها،  پیشرفت و آبادانی کشور ایران وابسته به استفاده صحیح از منابع ارزشمند آب است.

دهقانی در پایان این مراسم ابراز کرد: همه جامعه، دانش آموزان مدرسه داناب هستیم و این مدرسه صیانت و حفاظت از منابع آب را به همه آموزش می دهد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم از دانش آموزان، رابطین مدارس و مدیران برتر در حوزه های مختلف تقدیر شد.

 

کد خبر: 3222
  تاریخ خبر : 1402/08/10
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/08/19
 روابط عمومی
 281