تا پایان سال جاری؛

اتاق شیشه ای آب در استان یزد راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در هفته صرفه جویی از راه اندازی اتاق شیشه ای مدیریت مصرف آب در استان یزد تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 1402 فاز اول اتاق شیشه ای در دشت ابرکوه به صورت پایلوت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه روش اتاق شیشه ای در دنیا موفق بوده است،  افزود: اتاق شیشه ای در بحث های مدیریت مصرف و صرفه جویی بسیار موثر است و می تواند بازخوردی را به ذینفعان ارائه دهد.

جوادیان زاده ابراز کرد: در اتاق شیشه ای وضعیت منابع و مصارف آب یک دشت به صورت شفاف و بر خط  را در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد عنوان کرد: وضعیت منابع دشت ها با استفاده از چاه های اندازه گیری آب های زیر زمینی یا چاه های پیزومتری مشخص و به صورت شفاف در سامانه ای برای اطلاع همه قرار می گیرد.

وی گفت: اطلاع عموم جامعه از وضعیت منابع آب، برداشت ها، میزان برداشت ها، وخامت سفره ها های زیر زمینی  یا اتفاقات لحظه ای در دشت باعث صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در استان می شود.

جوادیان زاده هدف از راه اندازی اتاق شیشه ای را اجرای عدالت در برداشت ها از منابع موجود، صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و کمک به سفره ها دانست.

کد خبر: 3133
  تاریخ خبر : 1402/04/06
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/04/06
 روابط عمومی
 208