مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده :

همه خانمها با توجه به نقشی که در صنعت دارند باید سهم خود را در زمینه مدیریت مصرف ایفا کنند

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، در نشست هم اندیشی بانوان صنعت آب و برق استان یزد گفت: همه خانمها با توجه به نقشی که در صنعت دارند باید سهم خود را در زمینه مدیریت مصرف ایفا کنند .

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، در نشست هم اندیشی بانوان صنعت آب و برق استان یزد که با حضور مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، مشاورین امور بانوان شرکت های مادر تخصصی صنعت آب و برق و جمعی از بانوان کارمند این صنعت برگزار شد، سمیه خداپرست ضمن اشاره به نقش بانوان در زمینه مدیریت مصرف اظهار داشت: محور سوم برنامه عملیاتی امور بانوان، مشارکت زنان جامعه در زمینه مدیریت مصرف آب و برق است که امیدواریم بانوان با توجه به نقشی که در صنعت دارند سهم خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند و همچنین ان شاءالله 120 اقدامی که به صورت منسجم برای صنعت برنامه ریزی شده در تمامی شرکتها انجام و سهم هر شرکتی در این زمینه ایفا شود .

وی افزود : اما چیزی که برای بانوان در این حوزه مطرح می شود اطلاع رسانی و آگاه سازی است. با داشتن اطلاعات لازم هم می توانیم خانواده خودمان را آگاه  سازیم، هم می توانیم برای فرزندانمان الگو باشیم و هم می توانیم نسل آگاهی را تربیت کنیم. این هدف بلند مدت ماست که بسیار اهمیت دارد .

وی در ادامه تاکید کرد : در این زمینه وقت بگذارید و با دفاتر مدیریت مصرف در ارتباط باشید و تشویق های مصرف بهینه را به اطلاع مردم برسانید. با بهینه مصرف کردن و افزایش گرید تجهیزات ، استفاده از لامپ های کم مصرف، پرلاتور و سایر لوازم کاهنده مصرف ما می توانیم اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم تا سهم و نقش خودمان را ایفا کنیم. این توقعی است که از کلیه بانوان صنعت، مخصوصا مشاورین امور بانوان داریم.

وی همچنین با اشاره به قانون جوانی جمعیت اظهار داشت : پنجره سالخوردگی در حال باز شدن است. برای اینکه بتوانیم قانون جوانی جمعیت را محقق سازیم 4-5  سال بیشتر فرصت نداریم. این وظیفه سنگینی است بر دوش ما، مخصوصا بانوان صنعت آب و برق که تا کنون رشد خوبی در صنعت داشته اند، امیدوارم بتوانند در حوزه های فرهنگی و سایر حوزه ها هم خوب بدرخشند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده همچنین تصریح کرد: شناسایی بانوان متخصص و توانمند و تلاش برای استفاده از این ظرفیت ها بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به تعامل و ارتباط اشاره کرد و افزود : ما می توانیم شبکه گسترده ای از زنان صنعت داشته باشیم و این حلقه های هم افزایی خیلی می تواند به ما کمک کند . تاکید زیادی بر شبکه سازی داریم و سعی می کنیم با شبکه سازی سطح فعالیت بانوان صنعت را بالا ببریم.

وی در پایان بر حفظ شئونات اسلامی، تخصص و استفاده از افرادی که از لحاظ فردی با نظام انقلاب اسلامی مطابقت دارند، تاکید کرد.

کد خبر: 3092
  تاریخ خبر : 1402/02/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/02/17
 روابط عمومی
 187