کسب رتبه برتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو رتبه نخست بخش نوآوری و خلاقیت را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، همایش سراسری و نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو در راستای تجلیل از روابط عمومی های برتر صنعت آب و برق برگزار شد.

در این همایش منتخبان نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق در 13 محور ارتباط با رسانه ها، ارتباطات درون سازمانی، مستندسازی، پژوهش، مدیریت و برنامه‌ریزی، فرهنگ سازی، ارتباط با پاون، آموزش همکاران، حضور در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، جشنواره و نمایشگاه، نوآوری و خلاقیت و رادیو و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که برای این دوره از جشنواره مهدخت بروجردی، حسینعلی افخمی، داود زارعیان و محمدمهدی فتوره چی مسئولیت به عنوان هیات داوران مسولیت ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق را بر عهده داشتند.

در این جشنواره 124 شرکت در 13 بخش حضور پیدا کردند که از بین آنها 38 شرکت برگزیده شده‌اند و روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد نیز موفق به کسب رتبه اول در بخش نوآوری و خلاقیت شده است.

مدیریت رفتار مشترکان، راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید/ هدف‌گذاری جشنواره برای ارتقای کارکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو نیز در این جشنواره یکی از اهداف کلان و راهبردی این وزارتخانه را در دوره جدید، ایجاد ارتباط بین مفاهیم اجتماعی و موضوعات فنی، با هدف مدیریت رفتار مشترکان دانست و گفت: این راهبرد در قالب موضوعاتی از جمله ارتقای سواد آب و انرژی و مدیریت توامان عرضه و تقاضا صورت‌بندی شده است.

 

ببران افزود: روابط عمومی به عنوان نهادی که وظیفه ایجاد ارتباط بین سازمان و مخاطبان را بر عهده دارد، نقشی حساس‌تر و مهم‌تر را عهده‌دار شده و ضمن تعیین اهداف کیفی، اهداف کمی مشخص و قابل ارزیابی همراه با نتایج ملموس را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: تحقق بخش قابل توجهی از اهداف کمی صنعت برق از جمله مدیریت مصرف 3000 مگاوات از پیک بار امسال  بر عهده بخشهای غیر فنی، از جمله مجموعه روابط عمومی بوده‌است، از این رو سنجش میزان دستیابی به این اهدف می‌تواند منجر به بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها شده و در راستای اهداف اساسی رویکرد جدید وزارت نیرو قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به این که برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق در ابتدای سال 97 طراحی شده و در دستور کار دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار گرفت، اضافه کرد: معرفی رویکردهای نوین در روابط عمومی، تبیین راهبردها، اهداف و برنامه‌های روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، سنجش عملکرد روابط عمومی‌ها، رتبه بندی وکمک به درک و کاهش فاصله بین اهداف و واقعیت‌ها، به عنوان رویکرد اساسی برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده‌است. همچنین تعیین چارچوبی برای سنجش وضعیت اقدامات انجام شده، تشخیص به موقع چالش ها و نقاط آسیب پذیر، شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها و زمینه های قابل بهبود و تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار بهینه کاوی و ایجاد انگیزه در جهت ارتقای کارکرد و بهره‌وری روابط عمومی‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

این مسئول در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره سنجش میزان تطبیق عملکرد شرکت‌های مادر تخصصی و استانی و مقایسه آن با اهداف کمی ترسیم شده که در برنامه سالانه روابط عمومی وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.


کد خبر: 1843
  تاریخ خبر : 1398/06/02
 دره شیری
 301