بازار آب باعث پایداری و توسعه کشاورزی می شود

مدیر بازار آب یزد گفت: بازار آب مجری سیاست پایداری و توسعه کشاورزی در استان یزد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، عباس فقیه خراسانی مدیر بازار آب یزد در نشست مشترک بازار آب و نخبگان حوزه ترویج و بهره‌وری کشاورزی، ایده بازار آب را خدمتی منحصر به فرد برای تامین آب و  افزایش بهره وری آب دانست.

وی سیاست اصلی بازار آب را تعامل گسترده تر با نخبگان علمی و اجرایی حوزه کشاورزی و بهره‌وری آب برای حل مسائل جامعه کشاورزان برشمرد و هدف این نشست را توافق میان اعضا برای همکاری‌های آتی در زمینه ترویج بهره‌وری آب و تدوین مدل‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری‌های حوزه بهره‌وری عنوان کرد.

بیتا مروج الاحکامی رییس بخش تحقیقات آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی یزد نیز با بیان تجربیات موفق بازارهای محلی آب در کشور، اولویت اصلی بازار آب را تسهیل فرایند جابجایی آب در بخش کشاورزی دانست.

احمدرضا فقیه خراسانی، رییس پردیس فناوری دانشگاه یزد در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت تعامل میان بخش‌های علمی و اجرایی ترویج بهره‌وری آب، پردیس فناوری و بازار آب را مسیرهای دانش بنیان و مطمئن برای معرفی فناوری‌های جدید آبیاری و روش‌های سرمایه گذاری بر روی این فناوری‌ها دانست.

حمید رضا فهیمی راد معاون سازمان آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد همچنین یافتن راه‌های مشارکت همه اقشار در حوزه کشاورزی در فرآیند تبادلات موقت آب را خواستار شد.

فاطمه برزگری رییس گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور نیز با استقبال از برگزاری این نشست، هم اندیشی میان حوزه‌های دانش و اجرا در زمینه آب و کشاورزی را زمینه ساز پذیرش همگانی ایده‌های نوآورانه‌ای مانند بازار آب خواند.

امیر قاضی، مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی یزد نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه آب، بازار آب را مسیر سرمایه گذاری در بهره‌وری آب کشاورزی خواند.

کد خبر: 3505
  تاریخ خبر : 1403/06/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/06/05
 روابط عمومی
 53