تامین 143 میلیون متر مکعب آب برای شرب و بهداشت استان یزد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از تولید 143 میلیون متر مکعب آب برای شرب و بهداشت استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت در نشست با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: برای تامین آب شرب و بهداشت استان حدود 143 میلیون متر مکعب آب تولید می شود.

وی افزود: 83 میلیون متر مکعب آب از منابع محلی و 60 میلیون متر مکعب آب از انتقال آب بین حوزه ای تامین می شود. 

 محجوبی در ادامه بیان کرد:840 میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی استان برای کلیه مصارف کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و بهداشت، برداشت می شود.

محجوبی با بیان اینکه 78 درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود ابراز کرد: حدود 700 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی ( چاه و چشمه و قنات) استان مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب از چاه ها، 120 میلیون متر مکعب آب از قنات ها و 20 میلیون متر مکعب آب از چشمه ها در بخش کشاورزی برداشت می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه یزد، چهارمین استان صنعت کشور و دومین استان معدنی کشور است، بیان کرد: حدود 65 میلیون متر مکعب آب در حوزه صنعت استان مصرف می شود.

محجوبی به خط های انتقال آب بین حوزه ای اشاره کرد و گفت: خط اول انتقال آب از کوهرنگ از سال 1379 تاکنون در حال بهره برداری است که سالیانه به طور میانگین 60 میلیون متر مکعب آب به استان منتقل می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به خط انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد و افزود: خط اول انتقال آب خلیج فارس با تخصیص 20 میلیون متر مکعب و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به ۱۷۰ همت اعتبار نیاز دارد و به صورت چند فاز اجرا خواهد شد،  خاطر نشان کرد: فاز اول این خط با لوله گذاری ۳۳ کیلومتر از سمت یزد به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در ادامه ابراز کرد: فاز دوم خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان به طول ۳۳ کیلومتر تا پایان سالجاری به اتمام می رسد.

محجوبی در ادامه با بیان اینکه استان یزد در زمینه پساب جزو استان های پیشرو محسوب می شود، ابراز کرد: در صورت تکمیل زیرساخت های لازم، 30 میلیون متر مکعب پساب قابلیت استفاده در صنایع و فضای سبز را دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد عنوان کرد: رسانه ها با تولید محتوای مناسب در زمینه مدیریت مصرف می توانند باعث افزایش درک مردم از ارزش بالای آب شوند.

محجوبی خاطر نشان کرد: آگاهی، شفافیت و مطالبه گری از سوی رسانه ها باعث افزایش بهره وری در حوزه های کشاورزی و صنعت  خواهد شد.

وی افزود: رسانه ها با اطلاع رسانی درست و مطالبه گری نقش موثری در پایداری و حفظ منابع آب برای ذینفعان و نسل های فعلی و آینده دارند.

کد خبر: 3493
  تاریخ خبر : 1403/05/31
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/06/03
 روابط عمومی
 57