کشف و شناسایی یک حلقه چاه غیرمجاز مخفی در یک واحد پرورش اسب شهرستان اشکذر

رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ از کشف و شناسایی و پلمب یک حلقه چاه مخفی در یکی از از واحد های پرورش اسب شهرستان اشکذر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، مجید زارع رئیس اداره آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ گفت: با تلاش گروه های گشت و بازرسی این اداره یک حلقه چاه غیر مجاز مخفی (کمر گیر شده) در یکی از واحد های پرورش اسب شهرستان اشکذر کشف و شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این حلقه چاه غیر مجاز به صورت عمیق حفر شده بود، افزود: چاه کشف شده دارای عمق بیش از 100 متر و لوله جدار پولیکا 12 اینچ و لوله آبده 2 اینچ بوده که با وجود کمر گیری در عمق 2 متری و اختفاء کامل، باهوشیاری مأمورین اداره منابع آب پس از شناسایی مسدود و جهت پیگیری اقدامات حفاظتی و حقوقی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر وزارچ با اشاره به اقدامات حفاظتی این اداره، گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری مقامات قضایی  در شش ماهه ابتدایی سال 12 حلقه چاه غیر مجاز کشف و شناسایی شد.

زارع ابراز کزد: از تعداد 12 حلقه چاه کشف و شناسایی شده 7 حلقه چاه به صورت مخفی بوده است. 

وی گفت: از دیگر اقدامات حفاظتی از ابتدای سال تاکنون می توان به پر کردن 4 حلقه چاه، کشف و توقیف 4 دستگاه حفاری چاه غیر مجاز و پلمب و رفع تخلف 57 حلقه چاه مجاز شامل نصب کنتور هوشمند، رفع عیب کنتور، نصب سرریز مناسب، جلوگیری از اضافه برداشت و جلوگیری از انتقال آب غیر مجاز اشاره کرد.

 

کد خبر: 3216
  تاریخ خبر : 1402/08/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/08/13
 روابط عمومی
 387