در یازده ماه اخیر صورت گرفت:

صدور 650 مجوزدرحوزه منابع آبی استان یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون650 فقره مجوز در حوزه منابع آب زیرزمینی در استان یزد صادر شده است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"جواد منصوری" افزود:در کمیسیون صدور پروانه­ها مجوز برای جابجایی 67 پروانه بهره‌براری، 47 فقره کف شکنی، حفر گالری بیش از 80 حلقه، مجوزنصب منصوبات بر روی 81 حلقه چاه صادر گردیده است.

 وی در مورد سایر مجوزها اظهار داشت:در این مدت، مجوز اصلاح 42 فقره پروانه بهره­برداری صادر گردیده که باعث صرفه جویی بیش از5 میلیون متر مکعب آب شده است.

منصوری، مجوز نصب منصوبات بر روی بیش از 80 حلقه چاه، نصب کنتور بر روی  بیش از 150 حلقه چاه جهت کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، پر و مسدودکردن 89 حلقه چاه غیرمجاز وتوقیف و جمع آوری 20 فقره ادوات حفاری غیرمجاز را از دیگر اقدامات حفاظتی این دفتر در یازده ماه گذشته برشمرد.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه استعلامات دوسویه آب و برق و سامانه مدیریت اطلاعات مکانی با همکاری معاونت برنامه­ریزی در راستای استفاده از فناوری­های نوآورانه اشاره نمود و افزود:با توسعه این سامانه، این بستر فراهم شده تا از طریق میزان مصرف برق چاه­های مجاز و غیر مجاز، ساعت کارکرد و به تبع آن حجم آب برداشت شده آن­ها مشخص گردد.

 وی از توسعه  سامانه مدیریت اطلاعات مکانی نیز به منظور ایجاد پیوند با ساماب برای پایش و بروز رسانی برخط اطلاعات مکان محور منابع مجاز و غیر مجاز خبر داد و گفت:با گسترش این سامانه،امکان ارسال اطلاعاتی که قبلا در سامگشت موجود نبود، فراهم شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت:نظارت و کنترل گسترده تر و پیشرفته تر از طریق اقداماتی از قبیل نصب کنتور هوشمند بر روی تمام منابع مجاز موجود، کاهش خطای انسانی و خودکارسازی پایش اطلاعات با  استفاده گسترده تر از فناوری­های نوآورانه انجام می شود.

 

 

 

 

کد خبر: 3042
  تاریخ خبر : 1401/12/10
 روابط عمومی
 233