برگزاری نشست خبری پیرامون طرح های قابل افتتاح آب در سفر رییس جمهوری و وزیرنیرو به یزد

به مناسبت در پیش بودن سفررییس جمهور و وزیرنیرو به یزد و افتتاح طرح های آبی، نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در این نشست خبری که مدیر کل روابط عمومی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیرعامل آبفای استان حضور داشتند"محمدمهدی جوادیان زاده"با بیان اینکه استان یزد در منطقه ای خشک و کم بارش واقع شده و از لحاظ منابع آبی جزو فقیرترین استانهای کشور است گفت: توسعه اجتماعی و صنعتی و اهمیت حفظ حوزه کشاورزی در گذشته در استان باعث شده تا مصارف آب استان طی دهههای اخیر روند رو به افزایش داشته باشد  و شاهد ناترازی در منابع آبی استان باشیم.

وی ادامه داد: این ناترازی بین منابع و مصارف موجب افت آبخوان ها و سفره های زیر زمینی شده به طوریکه برخی از دشت های استان در وضعیت ممنوعه و یا ممنوعه بحرانی قرار گرفته اند.

وی اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان مدیریت مصرف در کنار تامین آب پایدار برای استان های کشور را از سیاستهای دولت و شورای عالی آب دانست و گفت: تامین منابع جدید آب برای توسعه پایدار استان بسیار مهم و امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اجرای پنج طرح بزرگ آبی وتامین مالی این طرح ها از سوی دولت سیزدهم را نشان دهنده نگاه ویژه دولت در رفع کم آبی استان دانست و گفت:این پروژه ها که در چندسال گذشته تعریف شده و جزو مصوبات سفر اول ریاست جمهور بود اکنون آماده بهره برداری می باشد.

وی پروژه خط سبز آبرسان صنایع  را یکی از پروژه های منحصر به فرد و جدیدی در راستای تاکید وزارت نیرو بر تامین آب کیفی برای شرب، برشمرد و گفت:در این طرح،بازتخصیص آب کیفی صنایع با پساب، عملیاتی می شود.

این مسئول اجرای فاز اول پروژه بازچرخانی پساب به دشت چرخاب را نیز برای تعادل بخشی آب های زیرزمینی  بسیار مهم و منحصر به فرد خواند.

وی اَبَرپروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی به مقصد یزد را برای صنعت، کشاورزی پر بازده و کم آبخواه و کشت گلخانه ای معرفی کرد و گفت:این خط که  پشتیبان آب شرب نیز خواهد بود نیازهای تا سال 1430 استان های فلات مرکزی را نیزپوشش می دهد و نگرانی ها را از لحاظ آب شرب رفع خواهد کرد.

جوادیان زاده"خط اضطراری اتصال آب صنعت به آب شرب جهت تامین آب در مواقع اضطراری و کوتاه مدت را از دیگر طرح های قابل بهره برداری بدست رییس محترم جمهور عنوان کرد.

در این نشست جوادیان زاده به سوالات و ابهامات خبرنگاران پاسخ داد.

این نشست به صورت مستقیم از شبکه تابان یزد پخش شد.

 

 

 

 

 

کد خبر: 3003
  تاریخ خبر : 1401/10/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/01/07
 روابط عمومی
 314