رییس اداره منابع آب شهرستانهای تفت و مهریز

بیش از 78 درصد از چاههای کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شده است

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تفت و مهریز از مجهز شدن بیش از 78 درصد از چاههای کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"حسین ابراهیمی" طی ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال 99 از تجهیز 293 حلقه چاه کشاورزی به کنتور حجمی مورد تایید وزارت نیرو خبر داد و گفت در حال حاضر بیش از 78 درصد چاههای کشاورزی واقع در این حوزه  تجهیز به کنتور هوشمند شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 84 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستانهای تفت و مهریز توسط گروه گشت و بازرسی شرکت شناسایی شده و از این تعداد پس از طی مراحل قانونی 44 حلقه پر و مسلوب المنفعه  گردیده است افزود: در سال گذشته تعداد 322 گزارش تخلف منابع آب   از  ورودی های متنوع وصول گردیده  که به تمامی آنها رسیدگی شده است.

این مسئول به برگزاری جلسه شورای حفاظت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته علی رغم محدودیتهای کرونایی با رعایت شیوه نامه ها و قوانین مربوط، تعداد 5 جلسه شورای حفاظت  از منابع آب برگزار شد  که در آن رابطه 23 مصوبه  به این اداره ابلاغ و80 درصد مصوبات  اجرایی شد.

ابراهیمی در خصوص اصلاح و تعدیل پروانه چاههای کشاورزی اظهار داشت: تا پایان سال 99 بیش از 347 چاه کشاورزی اصلاح و تعدیل گردید و صرفا در سال 99 تعداد 27 حلقه چاه  اصلاح و تعدیل شده به میزان 5/1 میلیون متر مکعب صرفه جویی از منابع آب زیرز مینی شهرستانهای فوق بهمراه داشته است.

وی در خصوص رسیدگی به درخواست ها نیز به مجوزهای صادره شامل مجوزهای ساماب – تعمیر پمپ –استعلامات گلخانه- استخر و آبیاری نوین و تامین آب واحد های صنعتی و دامی شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد 587 درخواست دریافت شده که اکثریت آنها  توسط بخش کارشناسی اداره رسیدگی و یا در مرحله بررسی می باشد .

 

کد خبر: 2548
  تاریخ خبر : 1400/04/01
 روابط عمومی
 424