استاد برجسته روابط عمومی و ارتباطات:

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقهای یزد، احمد یحیایی ایلهای استاد روابط عمومی و ارتباطات در نشست تخصصی فعالان روابطعمومی که به میزبانی این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه روابطعمومی زمانی معنا پیدا میکند که در مسیر مردمداری حرکت کند گفت: پایه و سرمایه اصلی روابطعمومی، اعتماد مردم است و این اعتماد تنها با رعایت اصول اخلاقی و صداقت به دست میآید.
وی روابطعمومی را یک نهاد ارتباطی، اخلاقی و کنشگر معرفی کرد و افزود: روابطعمومی باید فعال باشد و بتواند نقشآفرینی کند، جریانساز باشد و با تحلیل درست از رویدادها، سازمان را در مسیر ارتباط مؤثر هدایت کند.
ایلهای با اشاره به اینکه هر چیز اضافه در روابطعمومی میتواند خود به مشکلی تبدیل شود، بیان کرد: پرهیز از پیچیدگیهای غیرضروری و تمرکز بر سادگی، شفافیت و کارآمدی باید رعایت شود.
وی سپس مجموعهای از ارزشهای اخلاقی اثرگذار در این حرفه را برشمرد و گفت: آراستگی، صداقت، رازداری، مردمداری و انتقادپذیری، ستونهای اصلی روابطعمومی حرفهای هستند و بدون آنها هیچ ساختاری پایدار نمیماند.
ایلهای همچنین به اهمیت ارزشها و راهبردهای روابطعمومی اشاره کرد و افزود: روابطعمومی باید همزمان به راهبردهای ارتباطی، مدیریت رویدادها و تعامل مؤثر با رسانهها مجهز باشد. همچنین رهبران سازمانی و رسانهها باید درک مشترکی از اهداف ارتباطی داشته باشند.
استاد روابط عمومی و ارتباطات مثبتاندیشی و انضباط کاری را از مهمترین ویژگیهای نیروهای روابطعمومی عنوان کرد و گفت: مثبتاندیشی باعث امیدآفرینی میشود و انضباط، ستون مدیریت ارتباطات است.
ایلهای در پایان بر ضرورت تسهیل فرایندهای ارتباطی درونسازمانی و برونسازمانی تأکید کرد و افزود: روابطعمومی موفق باید نقش پل ارتباطی را تقویت کند و شرایط را برای گردش صحیح اطلاعات، مشارکت کارکنان و ایجاد اعتماد اجتماعی فراهم سازد.