استاد برجسته روابط عمومی و ارتباطات:

روابط‌عمومی مساوی مردم‌داری است

استاد برجسته ارتباطات و روابط عمومی با تاکید به نقش روزافزون این حوزه در موفقیت سازمان‌ها، روابط‌عمومی را معادل مردم‌داری دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، احمد یحیایی ایله‌ای استاد روابط عمومی و ارتباطات در نشست تخصصی فعالان روابط‌عمومی که به میزبانی این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه روابط‌عمومی زمانی معنا پیدا می‌کند که در مسیر مردم‌داری حرکت کند گفت: پایه و سرمایه اصلی روابط‌عمومی، اعتماد مردم است و این اعتماد تنها با رعایت اصول اخلاقی و صداقت به دست می‌آید.

وی روابط‌عمومی را یک نهاد ارتباطی، اخلاقی و کنشگر معرفی کرد و افزود: روابط‌عمومی باید فعال باشد و بتواند نقش‌آفرینی کند، جریان‌ساز باشد و با تحلیل درست از رویدادها، سازمان را در مسیر ارتباط مؤثر هدایت کند.

ایله‌ای با اشاره به اینکه هر چیز اضافه در روابط‌عمومی می‌تواند خود به مشکلی تبدیل شود، بیان کرد:  پرهیز از پیچیدگی‌های غیرضروری و تمرکز بر سادگی، شفافیت و کارآمدی باید رعایت شود.

وی سپس مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی اثرگذار در این حرفه را برشمرد و گفت: آراستگی، صداقت، رازداری، مردمداری و انتقادپذیری، ستون‌های اصلی روابط‌عمومی حرفه‌ای هستند و بدون آنها هیچ ساختاری پایدار نمی‌ماند.

ایله‌ای همچنین به اهمیت ارزش‌ها و راهبردهای روابط‌عمومی اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی باید هم‌زمان به راهبردهای ارتباطی، مدیریت رویدادها و تعامل مؤثر با رسانه‌ها مجهز باشد. همچنین رهبران سازمانی و رسانه‌ها باید درک مشترکی از اهداف ارتباطی داشته باشند.

استاد روابط عمومی و ارتباطات مثبت‌اندیشی و انضباط کاری را از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروهای روابط‌عمومی عنوان کرد و گفت: مثبت‌اندیشی باعث امیدآفرینی می‌شود و انضباط، ستون مدیریت ارتباطات است.

ایله‌ای در پایان بر ضرورت تسهیل فرایندهای ارتباطی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تأکید کرد و افزود: روابط‌عمومی موفق باید نقش پل ارتباطی را تقویت کند و شرایط را برای گردش صحیح اطلاعات، مشارکت کارکنان و ایجاد اعتماد اجتماعی فراهم سازد.

News code: 4088
  News Date : 2025-12-11