از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت:

صرفه جویی بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب آب در شهرستان های خاتم و مروست

رییس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست گفت: با اقدامات حفاظتی انجام شده از ابتدای سالجاری تاکنون ، ۶۳۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"مهدی حیدری" گفت: این مقدار صرفه جویی  با اجرای 10 مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی و پر نمودن 10 حلقه چاه غیر مجاز صورت گرفته است.

وی 14 مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی غیر، 10 مورد قطع برق و پلمپ منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف، 4 مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، 3 مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیر مجاز، 2 مورد مسدود نمودن درب چاه و جلوگیری از بهره برداری و 11 مورد شناسایی چاه غیر مجاز را از دیگر اقدامات حفاظتی این اداره برشمرد.

همچنین تأمین آب 40 واحدصنایع کم آبخواه کوچک و متوسط با حجم 71 هزار و954 متر مکعب،  775 مورد بازدید از منابع آبی ، صدور 152 مورد مجوز در سامانه ساماب جهت جبران کاهش آبدهی چاههای مجاز و فعال کشاورزی ، صنعت و شرب، تهیه 16 مورد گزارش جبران خسارت وارده به آبخوان به مبلغ 126 میلیارد و 442 میلیون ریال، 387 مورد دریافت آب بها به مبلغ 8 میلیارد و 518 میلیون ریال را از دیگر اقدامات این اداره در 9 ماهه گذشته عنوان کرد.

حیدری، با اشاره به نصب 99.8درصدی نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی در شهرستان خاتم و مروست،گفت: از 530 حلقه چاه کشاورزی فعال که قابلیت نصب کنتور دارند، 529 حلقه به کنتورهوشمند مجهز شده، بطوریکه طرح تحویل حجمی آب به کشاورزان برای دومین سال پیاپی در حال انجام است.

وی همچنین از نصب 56.9 درصد کنتور هوشمند برروی چاههای صنعت و خدمات خبر داد و گفت: از58 حلقه چاه صنعت و خدمات فعال 33 حلقه مجهز به کنتورشده است.

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب های سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

 

 

News code: 2993
  News Date : 2023-01-01