برگزاري اولین نشست بین المللی شورای حکام در مرکز بین المللی قنات در یزد

اولین نشست شورای حکام با حضور دکتر رسول زرگر معاون امور آب و آبفا و رئیس شورای بین المللی حکام ، نماینده یونسکو ،نمایندگان کشورهای عضو شورای حکام و دکتر سمسار یزدی رئیس مرکز بین المللی قنات برگزار گردید.

اولین نشست شورای حکام با حضور دکتر رسول زرگر معاون امور آب و آبفا و رئیس شورای  بین المللی حکام ، نماینده یونسکو ،نمایندگان کشورهای عضو شورای حکام و دکتر سمسار یزدی رئیس مرکز بین المللی قنات برگزار گردید.
در این جلسه گزارش فعا لیتهای دوسالانه این مرکز ارائه و برنامه مربوط به فعالیتهای آن در دو سال آینده به تصویب رسید.
در این راستا مقرر گردید مرکز مذکور نسبت به برگزاری کارگا ههای آموزشی قنات بصــــورت بین المللی اقدام نموده و چندین پروژه تحقیقاتی را در زمینه های فنی ، مدیریتی ، تاریخی و اجتماعی قنوات آغاز نماید.

جمهوری اسلامی ایران با بهره مندی از 35000 رشته قنات فعال ، بیشترین تعداد قنوات را نسبت به سایر کشورهای دنیا در خود جای داده است ومرکز بین المللی قنات اولین و تنها مرکز بین المللی است که با حمایت یونسکو در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده که اهداف این مرکز مطالعه و تحقیق در زمینه قنات و سازه های تاریخی آبی ، انتقال فن آوری حفر ، بهره برداری و مدیریت قنات به سایر کشورهای دنیاوهمچنین برگزاری دوره های آموزش جهت کارشناسان کشورهای مختلف بمنظور آشنا نمودن آنها با قنات و نقش آن در توسعه پایدار می باشد.
شایان ذکر است شورای حکام از نماینده یونسکو ، نمایندگان کشورهای عراق ، پاکستان ، افغانستان ، چین ،ژاپن ،عمان و نروژ با ریاست جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است .

کد خبر: 87
  تاریخ خبر : 1387/04/20
 سرپرست روابط عمومي
 2279