استاندار یزد: اولین اولویت مسئولین باید مسئله آب باشد شنبه(11/3/87)

محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در اولین جلسه شورای راهبردی مدیریت آب استان که با حضور فرمانداران و مدیران استان یزد در استانداری تشکیل شد از فرمانداران ومسئولین خواست تا اولین اولویت خودرا مسئله آب قراردهند .

محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در اولین  جلسه شورای راهبردی مدیریت  آب استان که با حضور فرمانداران و مدیران استان یزد در استانداری تشکیل شد از  فرمانداران ومسئولین خواست تا اولین اولویت خودرا مسئله آب قراردهند و فکر اساسی در مورد آن  داشته باشند.وی خواستارایجاد یک نهضت و دگرگونی درمورد آب ، آبرسانی و صرفه جوئی در مصرف آب شد.
محمدرضا فلاح زاده ادامه داد: در مقوله آب و صرفه جویی در مصرف آب باید فرهنگ سازی شود و این فرهنگ سازی ابتدا باید در شورای اداری با حساسیت بالا آغاز گردد.
استاندار یزد اظهارداشت: باید توجه خاص به بخش آبیاری نوین شود و با کمک افراد تحصیل کرده طرح های کشت گلخانه ای را اجرا نمود وی از اجرای صددرصدی مصوبه دولت در خط دوم انتقال آب خبردادوخواستار عملیاتی شدن این مصوبه با تلاش همه مسئولین شد وی همچنین برای جلوگیری از حفر چاههای غیرمجار و اضافه برداشت حمایت دادگستری و فرمانداران را ضروری دانست.
در ادامه جلسه محمدرضابابائی معاون برنامه ریزی استانداری اظهارداشت: محدودیتها نباید مانعی برای رونق صنعت در استان شود وی گفت: مدیریت این است که در دل محدودیتها بتوان صنعت را رونق بخشید و مسئولین باید نگاه همسو و هم جهت داشته باشند.  وی ادامه داد: بایدسیاستی اتخاذ شودتادراستان از صنایع کم آبخواه استفاده گردد واین امر به معنی بی توجهی به امرکشاورزی نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در ابتدای جلسه گزارشی در مورد وضعیت آب استان ارائه نمود واز برداشت 1548 میلیون مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی خبرداد.وی بیلان منفی سالانه را 325 میلیون مترمکعب اعلام کردو کاهش آبدهی چاه ها و قنوات ، کاهش کیفیت آب و نشست زمین را از عوارض بیلان منفی دانست.
محمد حسن خورشید نام یادآورشد: با ده درصد کاهش برداشت می توان 160 میلیون مترمکعب به تغذیه سفره های آب زیرزمینی کمک نمود. مدیرعامل آب منطقه ای طرح باروری ابرها ، احداث بندهای مصنوعی و انتقال آب خارج از حوضه استان را برای تغذیه بیشتر سفره آب زیرزمینی مفید دانست.
وی در پایان از همه مسئولین استانی و کشوری خواست تا جهت اجرای خط دوم انتقال آب تلاش و حمایت جدی نمایند.شایان ذکر است دراین جلسه مسئولین و فرمانداران راهکارهایی را جهت مصرف بهینه از آب در بخش شرب و بهداشت، صنعت و کشاوررزی ارائه نمودند.


کد خبر: 80
  تاریخ خبر : 1387/03/11
  آخرین به‌روزرسانی : 1387/03/11
 سرپرست روابط عمومي
 2268