بدليل تعرض و شكستن خط لوله انتقال آب به يزد ، احتمال جيره بندي شدن آب در يزد وجود دارد

مديران عامل شركت هاي آب منطقه اي و آب و فاضلاب استان يزد در نشستي با اصحاب رسانه به بيان اتفاقات حادث شده در خصوص شكستن خط لوله انتقال آب به يزد و وضعيت فعلي آب استان پرداختند.

مديرعامل شركت آب منطقه اي يزد به تشريح تعرض صورت گرفته به خط انتقال  آب  به يزد درتاريخ چهارم  اسفند پرداخت و تصريح كرد: در روز جمعه مورخ 91/12/4 جمع زيادي از مردم مناطق سيان ، قارنه و اژيه در استان اصفهان به  وسيله تجهيزاتي از قبيل تراكتور ، لودر ، بيل مكانيكي ، سيم بكسل و .. با هجوم به مسير انتقال آب به يزد ، اقدام به تعرض به اين خط نمودند.

وي افزود: همزمان با اين تعرض در منطقه قارنه متعرضين تعدادي از حوضچه هاي  مسير، ساختمان نگهباني ، تأسيسات كنترل و تابلوهاي برق را تخريب و شيشه هاي ساختمان را شكستند كه با اين اقدامات آب زيادي از تأسيسات نشت و مقدار زيادي از آب به هدر رفت  كه  در نهايت مجبور  به قطع آب انتقالي  شديم.

حسين غفوري برآورد اوليه  خسارات وارده به  تأسيسات  را بسيار زياد  اعلام  و ابراز داشت: در نشستي  مقرر شد تا امنيت اماكن خسارت ديده از طرف مسئولان اصفهان تأمين تا نسبت به بازسازي تأسيسات اقدام گردد كه متأسفانه تا اين لحظه همكاري لازم صورت نگرفته است. همچنين مراتب قبل از تخريب تأسيسات اين مناطق به اطلاع مراجع انتظامي رسانده شد  كه  جمعيت زياد معترضين سبب شد تا مسير در پنج نقطه اژيه تخريب شود و نيروهاي آتش نشاني هم به بهانه نداشتن امنيت جاني از اقدام شايسته اجتناب نمودند.

علي اسلامي مديرعامل شركت  آب و فاضلاب استان يزد اعلام نمود: با توجه به مشكلاتي كه در خط انتقال آب بوجود آمده و منجر به قطع آب انتقالي شده ، طي روزهاي آينده آب در شهر يزد و برخي از شهرستانها ي استان جيره بندي خواهدشد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد  ادامه داد:  در برخي از نقاط شهر يزد شاهد كاهش يا قطعي آب بوده ايم  كه مجبور به استقرار تانكر آبرساني در اين مناطق شده ايم و در روزهاي آينده در 50 نقطه از شهر يزد تانكرهايي براي استفاده مردم و تأ مين آب شرب مستقر خواهدشد.

وي  با ابراز تأسف از قطع آب در مناطق بلوار آذر يزدي ، بخشي از امامشهر ، بخشي از صفائيه (مهرآوران )از عموم  همشهريان خواست تا در مصرف آب نهايت صرفه جوئي را داشته باشند.

علي اسلامي اظهارداشت: چاههاي موجود در يزد فقط 40 درصد از مقدار آب مصرفي مردم را تأمين مي كند و در بقيه  مقدار آب مصرفي مردم با مشكل مواجه هستيم.

 شايان ذكر است تنها چهاردرصد از آب پشت سد زاينده رود به استان يزد منتقل مي شود . 

عكس هاي شكستگي لوله و آتش سوزي ايستگاه 4 توسط  كشاورزان زحمت كش و با خداي شرق اصفهان :

کد خبر: 611
  تاریخ خبر : 1391/12/06
  آخرین به‌روزرسانی : 1391/12/19
 سرپرست روابط عمومي
 2266