دوره آموزشی حوادث ترافیکی ويژه كارمندان در شرکت آب منطقه ای یزد برگزار شد

دوره آموزشی حوادث ترافیکی ويژه كارمندان باحضور مهندس منتظر مسئول دبيرخانه شوراي هماهنگي ترافيك استانداري ، سروان آدمي زاده رئيس اداره آموزش پليس راهور و جمعي از كاركنان شركت در سالن آمفي تئاتر با محور فرهنگ ترافیک، قوانین جدید راهنمایی-رانندگی، رسیدگی به تخلفات و روان شناسی ترافیک با شعار بیایید فردایمان را با فرهنگی نو در ترافیک آغاز کنیم تشكيل گرديد.

مهندس منتظر مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانداری با اشاره به آمار تصادفات در استان یزد اظهار داشت: در سال 89 بیش از 9500 فقره تصادف رخ داده است يعني روزانه 26 تصادف. وی با بیان این که این 9500 فقره تصادف، تنها تصادفاتی است که به پلیس مراجعه شده و کروکی تهيه گرديده است اعلام کرد:آمار افراد فوت شده در این تصادفات 390 نفر  که  26درصد راننده، 21درصد موتور سوار، 15درصد عابر و 37درصد سرنشین می­باشند.

مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استانداری افزود:. 70درصد از علت فوت درتصادفات ضربه مستقیم به سر ، نبستن کمربند و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

سروان آدمی­زاده رئیس اداره آموزش پلیس راهور بااشاره به قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، رسیدگی به تخلفات، حوادث و راههای افزایش ایمنی در ترافیک بيان نمود:. آیین نامه راهنمایی و رانندگی بین 170 کشور دنیا مشترك است و مصوب کنوانسیون ژنو می­باشد.

سروان آدمی­زاده افزود: اجزای ترافیک، انسان، راه و وسیله نقلیه است که متأسفانه فقط در ذهن ما انسان نقش پیدا می­کند و در قانون قبلی صرفاً انسان را مسئول می­دانستند، در صورتیکه در قانون جدید مسئولیت برای راه و وسیله نقلیه هم در نظر گرفته شده است.

وی توصیه کرد: عابر پیاده، راننده و سرنشین هرسه بایستی قوانین و مسائل ایمنی را رعایت نمايند .سروان آدمی­زاده همچنین درخصوص انواع گواهینامه­ ها و بیمه نامه ها توضیحاتی را ارائه نمود.

در پایان نیز خانم دکتر احمدی روانشناس، درخصوص روان شناسی ترافیک و مسائل مرتبط با فرهنگ ترافیک سخنرانی كرد.

کد خبر: 423
  تاریخ خبر : 1390/12/01
  آخرین به‌روزرسانی : 1390/12/01
 سرپرست روابط عمومي
 1255