حفاظت از منابع آب یکی از پروژه های مهم طرح تکام است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از آب و حفاظت از منابع آب به عنوان مهمترین پروژه طرح تکام استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت در نشست با بهره برداران روستاهای بداف، اسد آباد و خرم آباد شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی و طرح تکام این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین پروژه های طرح تکام، پروژه تعادل بخشی و افزایش تراز سطح آب خوان ها است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند تحول روستا در دولت مردمی، این طرح در روستا های بداف، اسد آباد و خرم آباد شهرستان ابرکوه اجرا می شود.

محجوبی به شرایط بحرانی توان سفره های آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: از 19 محدده مطالعاتی سفره های آب زیرزمینی استان یزد، 16 محدوده ممنوعه و از این تعداد 4 محدوده ممنوعه بحرانی هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد ابراز کرد: در سال های گذشته ورودی و تزریق آب به سفره های آب زیرزمینی و آبخوان ها با برداشت آب تناسب نداشته و باعث افت سفره های آب زیرزمینی در همه استان شده است.

محجوبی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش و تجربه کشاورزان و بهره برداران و همچنین مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری و توجه به الگوی کشت، به احیا منابع آب و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی کمک می شود.

کد خبر: 3389
  تاریخ خبر : 1403/02/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/02/21
 روابط عمومی
 82