انعقاد تفاهم نامه آغاز طرح ملی دانش آموزی نجات آب و سواد آبی در سال تحصیلی جدید

تفاهم نامه هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) و سومین دوره طرح سواد آبی در سال تحصیلی جدید منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، این مراسم با حضور محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای، محمد کاظم رحیم نژاد مدیرکل آموزش و پرورش و  محمد رضا دهقانی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان در شرکت سهامی آب منطقه ای یزد برگزار شد .در این مراسم جوادیان زاده گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با تعصب و تخصص لازم اجرای طرح داناب و سواد آبی در استان یزد را به درستی پیش بردند.

وی با بیان اینکه این دو طرح با همکاری بسیار خوب شرکت آب منطقه ای، اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاد دانشگاهی استمرار داشته است، افزود: با وجود فراز و نشیب های پیش رو و بیماری کرونا در سال های گذشته با درک و همکاری متقابل این سه دستگاه  هفتمین سال طرح داناب و سومین سال طرح سواد آبی در حال اجرا است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین ابراز کرد: با همکاری آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی و با اجرای طرح داناب و سواد آبی  صحنه های ماندگاری در مدارس استان رقم می خورد.

جوادیان زاده در ادامه گفت: اجرای این دو طرح باعث می شود اطلاعات عمومی دانش آموزان در کنار فراگیری علم و دانش بیشتر شود.

محمد کاظم رحیم نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه اظهار داشت: مردم یزد در گذشته با تفکر دینی سعی در حفظ و استفاده صحیح و بهره وری مطلوب از منابع آب داشتند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب را باید به همه نسل ها آموزش داد، افزود: اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب  و سواد آبی در مدارس، آموزش شیوه مدیریت مصرف و فرهنگ درست استفاده از آب به نسل جدید جامعه است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح ها به صورت گروهی و مشارکتی در مدارس اجرا می شود، ابراز کرد: روش های آموزش و یادگیری اگر به صورت مشارکتی و فعال باشد ، یادگیری سریعتر و عمیق تر انجام می شود.

رحیم نژاد در پایان بابیان اینکه اجرای طرح های داناب و سواد آبی در بین دانش آموزان موفقیت های بسیاری داشته است، افزود: باید با همکاری همه جانبه، اجرای این طرح ها را در مدارس استان گسترش دهیم و مدارسی که از این دو طرح استقبال کردند تشویق و مدارسی که همکاری نداشتند به هدایت دانش آموزان به این دو طرح ترغیب شوند.

کد خبر: 3231
  تاریخ خبر : 1402/08/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/08/21
 روابط عمومی
 147