مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب به زودی به بهره برداری می رسد‌

باتوجه به اجرای پروژه های متعدد در حوزه آب و ساخت مخازن ذخیره آب، مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، پروژه های متعدد آب رسانی و ساخت مخازن ذخیره آب با تلاش بی وقفه مسئولان جهت رفع یا کاهش تنش آبی و به طور جدی در حال اجرا است.

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به همراه مهران فاطمی استاندار یزد از مخازن ذخیره آب بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل مربوطه قرار گرفتند.

مهران فاطمی استاندار یزد در مورد سایت مخازن ذخیره آب، گفت: ساخت مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به پایان رسید و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با ساخت این مخزن تاب آوری آبی استان در فصل های تابستان و زمستان به بالاترین سطح می رسد.

فاطمی ابراز کرد: از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در آینده نزدیک طولانی ترین خط انتقال پساب کشور به طول ۱۰۰ کیلومتر و با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به معدن سرب و روی مهدی آباد است.

 عملیات عمرانی آب شیرین کن دوم تا پایان سال به اتمام می رسد

استاندار یزد از اتمام اجرای عملیات ساخت آب شیرین کن دوم در سایت آب شیرین کن تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه در سایت آب شیرین کن تنها یک آب شیرین کن وجود داشت، گفت: اجرای عملیات ساخت آب شیرین کن دوم تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت این آب شیرین کن حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب طرفیت آب شیرین کن های استان افزایش پیدا می کند، افزود: عملیات ساخت آب شیرین کن دوم به مبلغی به ارزش ۱۰ همت در حال اجرا است.

فاطمی ابراز کرد: در سفر ریاست جمهور به استان شروع عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از دریا به استان رقم خورد.

استاندار یزد در مورد خط انتقال آب از دریا بیان کرد: این طرح شامل آب شیرین کن و خط انتقال به طول ۷۳۰ کیلومتر به شهر یزد با هزینه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه خط اول انتقال آب از دریا به استان اجرا شده است، گفت: با تکمیل ظرفیت خط اول انتقال آب به استان و ساخت آب شیرین کن دوم تا پایان سال ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان منتقل می شود.

اجرا پروژه های آبرسانی از سوی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به فقر منابع آب در استان یزد و تنش شدید آب بخصوص در بخش شرب بهداشت گفت: سد مخزنی هرات با حجم ۲۳ میلیون متر مکعب و با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگ‌ترین سد استان به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس هئیت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه در راستای باز تخصیص منابع آب کیفی به آب غیر کیفی و تامین بخشی از آب شرب استان از منابع کیفی گفت: خط سبز آبرسان به صنایع با پیشرفت ۶۰ درصدی و با اعتبار ۲۵ میلیارد در حال اجرا است که با اجرای این طرح پیش بینی می شود امکان افزایش آب با کیفیت به میزان 2 میلیوت مترمکعب در سال وجود خواهد داشت. 

کد خبر: 3209
  تاریخ خبر : 1402/07/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/07/27
 روابط عمومی
 227