پیشرفت 90 درصدی مرمت و بهسازی مرحله دوم بند تغذیه مصنوعی رودخانه گاشار شهرستان ابرکوه

رئیس اداره منابع آب شرستان ابرکوه از پیشرفت 90 درصدی ترمیم و بهسازی پروژه بند کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی رودخانه گاشار خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، سید علی مشکات رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه گفت: عملیات لایروبی و مرمت و بهسازی طرح تغذیه مصنوعی رودخانه گاشار به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل احتمالی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در سیل آذر 99 و سیلابهای سالهای 1400 و 1401 این بند دچار خسارت و آسیب شد، افزود: مرحله اول این عملیات پایان سال 1401 به اتمام رسید و مرحله دوم این پروژه در سال 1402 با جدیت ادامه دارد.

مشکات با بیان اینکه تأمین اعتبار و انتخاب مشاور و پیمانکار از سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: عملیات مرحله نخست شامل ترمیم و لایروبی قسمت‌های مختلف طرح از جمله بخش ورود آب، تثبیت، کانال هدایت آب از بند به مخزن و لایروبی مخزن است.

 مشکات گفت: این بندها به منظور کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت روان آب‌ها، جلوگیری از خسارت سیلاب و جریان کنترل شده رودخانه جهت نفوذ و تقویت منابع آب زیرزمینی منطقه و تغذیه قنوات در حال بهره برداری است.

رئیس اداره منابع آب ابرکوه خاطر نشان کرد: اجرای این طرح که باعث مهار سیلاب و بهبود سفره آب زیرزمینی و قنوات منطقه شده، موجب افزایش رضایتمندی، حس امنیت و خوشنودی مردم شهرستان بویژه اهالی روستای رحیم آباد شده است.

 

کد خبر: 3204
  تاریخ خبر : 1402/07/18
 روابط عمومی
 394