صرفه جویی بیش از 485 هزار مترمکعب آب در شهرستان های خاتم و مروست

رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست از صرفه جویی بیش از 485 هزار مترمکعب آب طی 6 ماه گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد مهدی حیدری رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست گفت: تعداد 4 مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان 21.5 لیتر در ثانیه با حجم صرفه جویی  485 هزار 931 متر مکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

وی افزود:  تعداد 8 مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی دیگر، 24 مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف ، 2 مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، 5 مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیر مجاز، 28 مورد شناسایی چاه و گودال غیر مجاز و 6 مورد پر کردن چاه غیر مجاز از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره است.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت:اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد 95 مجوز رفع عیب وتعمیر پمپ و لوله داده شده است، بیان کرد: تحویل حجمی آب کشاورزی و صنعت برای سومین سال پیاپی با همکاری کشاورزان و بهره برداران در حال انجام است.

حیدری تعداد بازرسی های گروه گشت این اداره را 606 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای جبران کاهش آب دهی چاه های کشاورزی، صنعت ؛ خدمات و شرب،  127 مجوزدر این دو شهرستان صادر شده است. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با بیان اینکه 532 حلقه چاه کشاورزی و 43 حلقه چاه صنعتی دارای کنتور هوشمند هستند،  گفت: بیش از 99 درصد از چاه های کشاورزی و بیش از  74 درصد از چاه های صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

کد خبر: 3202
  تاریخ خبر : 1402/07/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/07/18
 روابط عمومی
 389