کسری مخزن سالانه 35 میلیون متر مکعب در دشت ابرکوه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه میانگین بارش ها در 36سال گذشته 95میلیمتربوده و در 10 سال گذشته به 89 میلیمتر رسیده از کسری مخزن سالانه در دشت های مهم استان از جمله دشت ابرکوه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"جواد منصوری"در آخرین جلسه شورای حفاظت شهرستان ابرکوه در سال جدید در راستای رویداد آبی، هدف از برگزاری این جلسه را  بررسی مسائل و مشکلات حوزه ی آب شهرستان از جمله برداشت بهینه و ارائه راهکارهایی همچون تعادل بخشی و کنترل برداشت در جهت مصرف صحیح آب عنوان کرد.

وی افزود:کاهش بارش ها و برداشت های بی رویه از دشت ها و آب های زیرزمینی از چمله دشت ابرکوه و دشت یزد-اردکان باعث کسری مخزن و در نتیجه فرونشست زمین و فروچاله ها شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال آبی جدید بارش ها امیدوارکننده بوده است و انشاءلله مستمر باشد همچنان بر مدیریت مصرف توسط مردم و بهره برداران تاکید کرد.

فرماندار ابرکوه نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته و فعالیت خوب شرکت آب منطقه ای در حفظ منابع آبی بتوانیم از این منابع ارزشمند برای تداوم حیات حفاظت کنیم.

رییس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه در ابتدا گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان ارائه داد.

در راستای این رویداد، دیداری با دادستان و امام جمعه ابرکوه صورت گرفت.

 

 

 

 

 

کد خبر: 3061
  تاریخ خبر : 1401/12/24
 روابط عمومی
 266