مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

بهره وری و سازگاری را باید از گذشتگان آموخت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در دوازدهمین کنفرانس ملی بهره وری که در دانشگاه یزد برگزار شد قنات را بعنوان یکی از نمونه های کاملا بهره ورانه و سازگار با طبیعت معرفی کرد و گفت بهره وری و سازگاری را باید از گذشتگان آموخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" با اشاره به وضعیت اکنون کشور در مورد بحران آب گفت:برای حل این معضل چه خوب است که نگاهی به گذشته بیاندازیم که چگونه مردمانی با دانش و امکانات کاملا ابتدایی توانسته اند از دل زمین، دهلیزی حفر نمایند وآب را در آن جاری سازند که در دسترس همگان باشد بدون اینکه به منابع آبی و پایداری آن منابع، خسارتی وارد شود.

وی قنات ها را یکی از نمونه های فاخر و کاملا بهره ورانه دانست و گفت:قنات، صرفا یک ابزار انتقال آب نبوده بلکه از همه جنبه های مفید و اثربخش آب که امکان بروز داشته استفاده می کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه با بکار افتادن ماشین آلات و ابداع فناوری های نو استفاده از منابع زیرزمینی راحت تر و در دسترس تر بود بشر را به این غفلت انداخت که این منابع نامحدود است و هرزمان و هرمقدار که بخواهند می توانند برداشت کنند.

جوادیان زاده با اشاره به افت بیش از پیش دشت های استان گفت:اکنون تاب آوری سفره های زیرزمینی به پایین ترین حد ممکن رسیده و باید با استفاده از بهره وری و سازگاری گذشتگان برای این سفره ها کاری انجام داد.

وی به مسیر گردشگری آب (هفت روایت آب و زندگی) در یزد اشاره کرد و گفت:این مسیر که از آب انبار میرچخماق آغاز و به آسیاب وزیری ختم می شود در دل خود نمونه های بدیعی از خلاقیت ها و ابداعات بهره ورانه دارد که می توان از آنها درس های زیادی برای امروز آموخت.

 

کد خبر: 3023
  تاریخ خبر : 1401/11/05
 روابط عمومی
 255