پایان تعمیرات اضطراری خط انتقال آب

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از پایان یافتن عملیات موفق تعمیرات اضطراری خط انتقال آب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"علی ارمی" گفت:پیرو بررسی پارامترهای بهره برداری تصفیه خانه و اعلام گشت خط، مبنی بر مشاهده نشت آب در کیلومتر 312 خط انتقال، بلافاصله نسبت به قطع جریان، اعزام اکیپ های تعمیرات و اطلاع رسانی به مسئولین مربوطه و شرکت آبفا اقدام گردید.

وی افزود:با حضور اکیپ تعمیرات و کارشناسان نظارت در ساعات اولیه در محل و با توجه به حجم تخلیه آب در محل خرابی، برودت شدید هوا و یخ زدگی مسیر دسترسی و عدم دید کافی در شب، عملیات تعمیر با بستن شیر پروانه ای بالادست جریان و استقرار پمپ های تخلیه آب شروع شد.

ارمی اظهار داشت:با استقرار بیل مکانیکی زنجیری، عملیات خاکبرداری و تخلیه آب در محل بلافاصله شروع و با توجه به شکستگی خط در محل‌های دریچه لاینینگ اقدامات اولیه جهت جوشکاری محل شکستگی صورت پذیرفت.

این مسئول با اشاره به ادامه یافتن بی وقفه عملیات توسط پرسنل تعمیرات خط انتقالی گفت:جریان آب انتقالی در ساعت اولیه صبح با باز کردن شیرهای پروانه‌ای مسیر و آبگیری خط و استارت ایستگاه پمپاژ 2 برقرار شد و همچنین جوشکاری تکمیلی به منظور تقویت محل شکستگی خط لوله با نصب شابلون‌های فولادی در محل ترکیدگی از ساعت 8 صبح لغایت 14 روز سه‌شنبه انجام و خاکریزی برروی لوله با تخلیه خاک مناسب انجام شد.

ارمی یادآور شد: در این رابطه از توان فنی 24 نفر نیروی تعمیراتی و نظارتی و 349 نفرساعت عملیات اضطراری و کارکرد تجهیزات شامل بیل مکانیکی زنجیری، کامیون، 4 دستگاه خودرو وانت کمک دار، 5دستگاه پمپ کف کش 2 تا 6 اینچ، یک عدد کانکس اقامتی استفاده شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد در پایان از تمامی پرسنل تعمیرات خط انتقال که در این عملیات با توجه به وضعیت شدید برودت هوا نهایت تلاش خود را در برقراری مجدد جریان آب انجام دادند تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 

کد خبر: 3017
  تاریخ خبر : 1401/10/25
 روابط عمومی
 402