تشکیل گشت مشترک برای شناسایی چاه های آب غیرمجازدر یزد

رییس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذرگفت: با پیگیری های این اداره و به منظور تسریع در شناسایی،مقابله و مسدود کردن چاه های غیرمجاز، گروه گشت و بازرسی مشترک با نمایندگان فرمانداری،دادستانی،جهاد کشاورزی، نیروی انتطامی و آب و فاضلاب شهرستان اشکذر تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"مجید زارع بیدکی" با بیان اینکه حفر چاههای آب غیرمجاز علاوه بر وارد کردن ضرر و زیان به کشاورزهای دارای پروانه مجاز، به فرونشست زمین و پیامدهای ناگوار آن نیز منجر می شود گفت:این گروه گشت و بازرسی مشترک به صورت مستمر از مناطق مستعد چاه غیر مجاز بازدید می کنند.

وی با اشاره به اقدامات حفاظتی این شرکت در حفاظت از منابع آبی موجود و کنترل بر روی مصارف آبی، دبی آب و میزان اعتبار باقی‌مانده حجم مورد مجاز در دسترس گفت: نزدیک به صددرصد چاههای کشاورزی و 84درصد چاههای صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

زارع بیدکی شناسایی 10 حلقه چاه غیر مجاز، پر و مسدود کردن 11مورد چاه غیرمجاز، پلمپ 24 حلقه چاه جهت رفع تخلف شامل عدم نصب سرریزمناسب، عدم نصب کنتور، عدم رفع عیب کنتور، انتقال آب، اضافه برداشت و...
وتوقیف یک مورد دستگاه حفاری غیر مجازرا از دیگر اقدامات حفاظتی این اداره در سال جاری برشمرد.

 

 

 

 

کد خبر: 2971
  تاریخ خبر : 1401/09/21
 روابط عمومی
 236