شناسایی 89 حلقه چاه غیرمجاز در تفت

رییس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز از شناسایی 89 حلقه چاه غیرمجاز در حریم قنات ها و اراضی کشاورزی در حال بهره برداری یا در حین حفر در سال جاری در شهرستان تفت خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"حسین ابراهیمی" با اشاره به آمار نگران کننده این تعداد حفاری غیرمجاز در شهرستان تفت گفت:پرونده حفاظتی برای مالکین این چاهها تشکیل و اخطار لازم مستند ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب صادر شده است.

 وی اظهار داشت: از این تعداد چاه شناسایی شده ۲۴ حلقه پر و مابقی  پرونده ها  نیز مطابق ضوابط  و مقررات در حال پیگیری اقدامات حفاظتی است و به واحد حقوقی شرکت ارسال خواهد شد .

ابراهیمی  از همراهی و همکاری دهیاران، بخشداران، مسئولین محلی و نماینده های قنات جهت شناسایی چاههای غیر مجاز در این شهرستان تشکر کرد.
وی گرفتن 195 مورد نمایندگی از دادستانی  برای شناسایی، پلمپ ، پر کردن، توقیف ادوات حفاری غیر مجاز و جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و ... از دادگستری شهرستان تفت  را از دیگر اقدامات شاخص این اداره در  سال 1401 برشمرد و گفت:این آمار نسبت به سال گذشته 30 درصد بیشتر است.

به گفته ابراهیمی از 37 حلقه چاه صنعتی فعال در این شهرستان 9حلقه دارای کنتور هوشمند و از 144 حلقه چاه کشاورزی فعال نیز 121 حلقه مجهز به کنتور هوشمند شده است و تا آخر سال جاری تمام چاهها مجهز به این سیستم خواهد شد.

 

 

کد خبر: 2955
  تاریخ خبر : 1401/09/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/12/13
 روابط عمومی
 350