وزیرنیرودرهمایش ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل صنعت آب کشور:

اجرای به موقع پروژه های عمرانی مهمترین اقدام در این شرایط زمانی است

وزیر نیرو اجرای به موقع پروژه های عمرانی در حوزه آبرسانی را حائز اهمیت دانست و گفت:بسیاری از مشکلات و ضرر و زیانهایی که هم دربعد وظیفه خدمت رسانی بروز می کند هم در بعد اقتصادی، به اجرادر نیامدن به موقع پروژه های عمرانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"علی اکبر محرابیان" در جمع مدیران عامل صنعت آب کشور، ضمن قدردانی بابت تلاش های جهادی صورت گرفته در ماههای اخیر برای عبور موفق از تنش های آبی تابستان سالجاری گفت: خوشبختانه این تابستان سخت را با مدیریت جهادی مجموعه با کمترین مشکل پشت سر گذاشتیم.
وی با تاکید بر اینکه تاخیر در اجرای پروژه ها پذیرفته نیست و همه باید در میدان عمل،حضور داشته باشند گفت: اجرانکردن پروژه های عمرانی در زمانی که قول داده شده یعنی ایجاد بی اعتمادی و ناامیدی.
وی با تاکید براستفاده از تجارب متمادی کارشناسان و مدیران حوزه آبریز در سطح مدیریتی و بهینه مصرف کردن آب اظهار داشت:با رعایت این موارد می توانیم نیازهای شرب و صنعت و کشاورزی را تامین نموده و رضایتمندی مردم را بدست آوریم.
وزیر نیرو با بیان اینکه رعایت کمیت و کیفیت در تامین آب شرب،خط قرمز وزارت نیرو است واجازه هیچگونه ریسکی را در حوزه آب شرب نمی‌دهیم گفت: اجرای طرح های اضطراری در این زمینه یکی از نکات بسیار مهم است که باید مرتب مورد رصد قرار بگیرد.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت آبی برخی از استان ها گفت:رکورد تاریخی کاهش بارش‌های جوی در برخی استان‌های کشور زده شد که این امر نگران‌کننده است، بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به تامین آب شرب شود.
وی با اشاره به فعالیت جهادی مجموعه وزارت نیرو گفت:شاید در هیچ دوره ای به این میزان مجموعه ای عمل گرا و جهادی در این وزارتخانه نیامده باشد که در تامین پروژه ها،اعتبارات،پشتیبانی ها و نظارت براساس واقعیت ها و برنامه های زمانبندی شده پیش بروند.
علی اکبر محرابیان با اشاره به طرح‌های جهاد آبرسانی و اضطراری افزود: طرح جهاد آبرسانی به عنوان پروژه عظیم ملی در ۳۱ استان و شهرستان و برای ۷۲۰۰ روستا در حال اجراست که هم اکنون پیشرفت ۲۷ درصدی را مطابق برنامه داشته است.
وزیر نیرو از مدیران خواست تا تیم هایی برای واکنش سریع در مواقع اضطراری داشته باشند تا اگر به هر دلیلی در هر نقطه ای تنش و یا اشکالات فنی در مکانیسم تاسیسات آب شرب بوجود آمد قبل از اینکه به معضل اجتماعی تبدیل شود وارد صحنه شده و آن را در سریع ترین زمان ممکن حل نمایند.
علی اکبر محرابیان برنامه ریزی، مدیریت و تامین در حوزه آب را به همه مدیران توصیه کرد.

کد خبر: 2947
  تاریخ خبر : 1401/08/26
 روابط عمومی
 416