به میزبانی شرکت آب منطقه ای یزد:

اولین نشست شورای راهبری روابط عمومی های منطقه 3 برگزار شد

اولین نشست شورای راهبری روابط عمومی های منطقه 3 با حضورمدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد به میزبانی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، مدیرعامل این شرکت با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست توسط روابط عمومی گفت: این نشست ها فرصت بسیار خوبی است برای رسیدن به یک خرد جمعی و مشارکتی و فرهنگ سازی در مباحث پیچیده آب با استفاده از تجربیات یکدیگر.

"محمدمهدی جوادیان زاده" با اشاره به اقدامات خوب روابط عمومی این شرکت جهت فرهنگ سازی والگوسازی در حوزه مدیریت مصرف آب، اظهار داشت: یکی از این اقدامات بسیار مناسب، برگزاری جشنواره سپاس آب با حضور هنرمندان و مردم می باشد که توانست الگوهای برتر که در مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت موفق بوده اند را معرفی نماید.

وی افزود:معرفی الگوها در این زمینه بسیار می تواند کارساز باشد چرا که قشرهای مختلف متوجه می شوند که در همین یزد کویری و با این آب کم می توان کارهای بزرگی جهت مصرف بهینه آب انجام داد.

جوادیان زاده همچنین به گردشگری هفت منزل آب و زندگی اشاره کرد و گفت:مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آب که جزو محدود مراکز بین المللی کشوراست با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و شرکت آب منطقه ای این مسیرها را بازسازی کرده و گردشگر می تواند از نزدیک با گذشته استحصال آب، در این شهر کویری آشنا شود.

وی به قابلیت های تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: در شهر یزد 330 سازه تاریخی اعم از قنات، یخدان، آسیاب آبی، آب انبار، گوراب و ... شناسایی شده که در صدد ثبت و حفظ آنها هستیم.

وی همچنین از وجود حدود 150 آب انبار در شهر یزد خبر داد و گفت:این سازه ها حرف های زیادی برای گفتن دارند ولی متاسفانه بعضا به تنهایی پتانسیل جذب گردشگر را ندارند که با تعریف مسیرهای گردشگری و تبیین روایت معتبر می توان به جذابیت های گردشگری این سازه های تاریخی باارزش افزود.

تقوی کولیوند دبیر این شورا نیز با بیان اینکه می توان برنامه های فرهنگ سازی که هر کدام در مناطق خود انجام می دهیم را به اشتراک گذاشته و از ایده های یکدیگر استفاده کنیم گفت:این تبادل ها می تواند بسیاری از ایده هایی که مسکوت مانده را فعال و یا ایده پردازی های خوب دیگری را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: با بررسی مشکلات موجود و ارائه راهکارهای عملی برای حل آنها و همفکری و مساعدت یکدیگر می توان بر مشکلات فائق آمده و به راههایی نو و جدید برای فرهنگ سازی و آموزش همگانی دست یافت.

در این نشست برنامه های فرهنگ سازی و اموزش همگانی شرکت های آب منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این راستا استان های منطقه 3 اقدام به برگزاری برنامه های مشترک نمایند.

کد خبر: 2924
  تاریخ خبر : 1401/07/19
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/07/19
 روابط عمومی
 337