معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد خبر داد:

بهره برداری از سیستم تله متری وکنترل از راه دور اولین چاه شرب در منطقه چرخاب یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از به بهره برداری رسیدن تله متری و کنترل از راه دور اولین چاه شرب در منطقه چرخاب یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"علی ارمی"گفت:بر اساس طرح کلی کنترل از راه دور 43 حلقه چاه در منطقه چرخاب، تجهیزات کنترل و ارتباط رادیویی برای یک حلقه چاه نصب و سیستم کنترل از راه دور آن با حضور مدیر عامل و معاونین طرح و توسعه و برنامه ریزی شرکت در مرکز رصد داده های آبی در محل ساختمان شرکت به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت:این پروژه با مشارکت مدیریت تامین و انتقال آب و مدیریت تحول اداری، فن آوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی شرکت در مدت 6ماه و با اعتباری بالغ بر 2800 میلیون ریال انجام شده که قابلیت کنترل در مرکز کنترل آب منطقه ای را دارد.

ارمی افزود:علاوه بر امکان خاموش و روشن نمودن پمپ در این طرح، اطلاعات دبی و فشار چاه و میزان مصرف برق الکترو پمپ نیز در دسترس خواهد بود.

به گفته وی اعلام خطاهای فنی، وضعیت ورود و خروج به اتاقک چاه و اعلام هشدار آتش سوزی از دیگر قابلیت های این سیستم می باشد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد ضمن تشکر از محمدحسن رحیمی نسب، علی کوشا و علیرضا اعرابی که در راه اندازی این سیستم، مشارکت و همراهی لازم را داشته اند اظهار داشت:پیگیری اخذ منابع مالی به منظور تکمیل و تجهیز کل مجموعه چاههای چرخاب به فن آوری روز در برنامه شرکت آب منطقه ای می باشد.

مجموعه چاههای برداشت آب منطقه چرخاب یزد شامل 43 حلقه چاه  با خطوط جمع آوری و انتقال آب چاهها به قطر 200 تا 1000 میلیمتر است که به عنوان تامین کننده آب شهر یزد در شرایط اضطراری و نیز جبران کمبود آب مصرفی در پیک مصرف آب عمل می نماید و مشکلات و محدودیت های فعلی از جمله عدم وجود اطلاعات دقیق از وضعیت بهره برداری چاه ها( وضعیت روشن یا خاموش بودن پمپ)، وضعیت شیرها، توان مصرفی چاه ها،نیاز به تامین  نیروی فنی مقیم جهت روشن و خاموشی چاه ها در 24 ساعت شبانه روز و هدر رفت آب سرریز چاه ها با اجرای کامل این طرح مرتفع خواهد شد.

بهره برداری از چاه های آب شرب چرخاب تاحال حاضر به صورت دستی و با حضور فیزیکی نیروی فنی بهره بردار که روزانه به چاه ها سرکشی می نمود انجام می شد.

 

کد خبر: 2874
  تاریخ خبر : 1401/05/12
 روابط عمومی
 498