مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

بهره برداری از 3 پروژه بزرگ آبی شرکت آب منطقه ای یزد تا پایان سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از بهره برداری از 3 مجموعه پروژه بزرگ این شرکت در راستای مدیریت تامین آب وتعدیل مشکلات کم آبی استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" با بیان اینکه پروژه های آبی متعددی در راستای مدیریت تامین آب در استان تعریف شده است گفت:برای اینکه ازاین پتانسیل های آبی به بهترین شکل استفاده شود با حمایت وزارت نیرو و دولت، برنامه ریزی شده که عمده این پروژه ها در سال 1401 به بهره برداری برسد.

وی مجموعه پروژه احداث ۱۱۰ هزار متر مکعب مخازن در سه محل به منظور افزایش قابل قبول پایداری تاسیسات خط اول انتقال آب  یزد را از مهمترین این پروژه ها برشمرد و گفت: با راه اندازی این مخازن بیش از ۵۰ درصد به حجم مخازن ذخیره یزد اضافه و به طور متوسط نزدیک به ۱۲ ساعت ذخیره آبی مطمئن یزد افزایش می یابد که رقم بسیار چشمگیری بوده و ما را در مدیریت تامین آب مخصوصا در زمان بروز حادثه و قطعی  بر روی خط انتقال، یاری خواهد داد.

جوادیان زاده پروژه خط سبز آبرسان صنایع را از دیگر پروژه مهم آبی استان در راستای تعدیل مشکلات کم آبی و باکیفیت تر نمودن آب شرب معرفی کرد و افزود: این پروژه با برآورد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال  شامل ۲۲ کیلومتر خط لوله به قطر ۵۰۰ میلیمتر و یک باب مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی با ظرفیت طراحی و قابلیت انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در دست اقدام بوده و در حال حاضر۲۲ کیلومتر لوله GRP به قطر 500 میلیمتر تامین و در حال تخلیه در مسیر خط می‌باشد .

به گفته وی خط بازچرخانی پساب در فاز اول و  با برآورد ۷۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های مهم  و منحصر به فرد بخش آب استان است که با توجه به افت شدید سطح آب در دشتهای مهم استان، ضمن کاهش آسیب های اجتماعی حاصل از تجمع پساب در تصفیه خانه فاضلاب می تواند تا حدودی از افت سطح آب  دراین دشتها جلوگیری نماید.

 

کد خبر: 2801
  تاریخ خبر : 1401/03/02
 روابط عمومی
 308