مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

داشتن کشوری خودکفا در سایه مدیریت صحیح

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت:اگر در بخش های مختلف کشور و بخصوص آب، مدیریت صحیح و بجا انجام شود می توانیم کشوری خودکفا داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" با اشاره به برنامه مهم و در دست اجرای سازگاری با کم آبی گفت: برنامه سازگاری با کم آبی که حیات کشور به آن بستگی دارد تلاش می نماید یک مفهوم و زبان مشترک بین همه دستگاههای ذیربط در بخش آب ایجاد کند که امیدواریم با مدیریت صحیح و بکارگیری تمام جنبه ها و الگوهای آن بتوانیم در این زمینه کشوری خودکفا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف از بهترین برنامه ها و تعهدات پیش روی شرکت می باشد اظهار امیدواری نمود که تا پایان سال 1405 به هدف ترسیم شده یعنی صفرکردن میزان افت آبخوان های استان برسیم، هرچند که با همه برنامه ریزی های انجام شده برای مدیریت مصرف باز هم نگران ناپایداری آب شرب استان می باشیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: به دلیل کندشدن اجرای طرح انتقال خط دوم آب و احتیاج مبرم به اجرای این طرح در زمان کنونی، خود را صرفا به دولت وابسته نکرده و با مشخص کردن یک مدل مالی در صدد اجرای این طرح با حداقل اعتبار 14 هزار و پانصد میلیون تومان طبق آخرین برآورد هستیم که بخشی از هزینه های اجرا توسط دولت و بخشی توسط استان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان سرمایه گذارانتقال آب از دریای عمان نیز برگزار و با صاحبان سرمایه گفتگو و تصمیم گیری شده است اظهار امیدواری کرد که سرمایه گذاران استانی هم ما را در این امر یاری نمایند.

جوادیان زاده با تاکید بر لزوم اجرای این طرحهای بزرگ در زمینه مدیریت مصرف و مدیریت تامین، انگیزه، تعهد،همکاری مدیران و معاونین، نوسازی سامانه ها و برنامه های آموزشی متنوع و پیشرو را بسیار مهم دانست و افزود:اگر این طرح های بزرگ به نتیجه برسد قطعا می تواند یک تساوی بین مصرف و تولید ایجاد شود و دغدغه های تامین آب استان کاهش یابد.

وی بحث بازتخصیص آب را در کنار مدیریت و اجرای طرحهای بزرگ مهم دانست و بر لزوم اختصاص آب با کیفیت در اختیارصنایع برای شرب و جابجایی آن با آب با کیفیت پایین تاکید کرد.

کد خبر: 2681
  تاریخ خبر : 1400/09/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/09/14
 روابط عمومی
 487