معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد :

کنترل صنعتی یکی از چاه‌های چرخاب به صورت اتوماتیک کلید خورد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از اجرای کنترل صنعتی یکی از چاه‌های چرخاب به صورت اتوماتیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، علی ارمی با اعلام این خبر افزود: در راستای برنامه‌ریزی انجام شده به منظور پیاده سازی سیستم کنترل و ابزار دقیق که از اولویت‌های تعریف شده واحد طرح و توسعه  در سال جاری می‌باشد نسبت به اجرای طرح کنترل صنعتی و اتوماسیون یکی از چاه‌های چرخاب اقدام شد.

وی اظهار داشت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال که شامل خرید، نصب، اجرای تاسیسات کنترل و ابزاردقیق، اجرای سیستم مخابراتی و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ در ستاد شرکت می‌شود، با تلاش و پیگیری‌های علی کوشا(رییس گروه بهره برداری از ایستگاههای پمپاژو تاسیسات و علیرضا اعرابی(کارشناس نگهداری و تعمیرات) اجرا گردید.

ارمی با بیان اینکه با نصب تجهیزات کنترل، ابزار دقیق و تجهیزات مخابراتی در محل چاه شماره 23، کنترل چاه بدون دخالت نیروی انسانی و با استفاده از پنل HMI و صرفا با کلیک انجام می‌گردد حذف عامل انسانی در کنترل چاه و اتوماتیک شدن سیستم کنترل را  از نقاط قوت این طرح برشمرد.

به گفته وی در فاز بعدی، پیاده‌سازی سیستم مانیتورینگ در اتاق فرمان مستقر در ساختمان مرکزی شرکت مدنظر است که با اجرای آن امکان رصد داده‌های چاه شامل: دبی خروجی چاه، فشار خط، جریان مصرفی پمپ و فرمان خاموش روشن کردن چاه از مرکز کنترل یزد میسر می‌گردد.

 

 

کد خبر: 2649
  تاریخ خبر : 1400/08/04
 روابط عمومی
 713