وبینارعلمی تجارب سازگاری با کم آبی در کالیفرنیای جنوبی برگزار شد

اولین وبینارعلمی سازگاری با کم آبی و استفاده از تجارب جهانی جهت اجرای موفق برنامه ملی سازگاری با کم آبی با حضورمجازی "علاءالدین شیخ" پژوهشگر ارشد سازمان آب شهر Anaheim کالیفرنیا و همکاری مدیریت تحقیقات شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد مدیرعامل شرکت در ابتدای این وبینار با بیان اینکه موضوع تبادل تجربه و دانش بین شرکت های آب منطقه ای و یا آب کشور باید مستمر باشد گفت:در این بحبوحه بحرانی کرونا یکی از فرصت هایی را که میتوانیم مغتنم بشماریم همین ارتباطات مجازی و آنلاین است که تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب دیگران را آسانتر نموده است.

"محمدمهدی جوادیان زاده" افزود: درآستانه اجرایی شدن برنامه سازگاری با کم آبی این تبادل تجارب مخصوصا از منطقه ای که همانند بسیاری از نقاط کشور ما خشک می باشد بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما را در رسیدن به اهدافمان در این برنامه سازگاری با کم آبی یاری خواهد کرد.

"علاءالدین شیخ" با تشریح نقشه کالیفرنیا و توضیح برنامه های این ایالت برای مبارزه با کم آبی و خشکسالی گفت: در 30 سال گذشته جمعیت کالیفرنیای جنوبی 30 درصد افزایش یافته ولی مصرف آب 20 درصد کاهش داشته است و این نشان دهنده برنامه ریزی و آینده نگری عالی این منطقه در مدیریت مصرف می باشد.

وی با اشاره به برخی برنامه های این ایالت برای کاهش مصرف آب اظهار داشت:در رابطه با مصارف خانگی و شرب از مردم خواسته شده تا نسبت به کاهش آب وسایل پرمصرف اقدام و همچنین از کاشت چمن ها و گیاه های پرآبخواه به کم آبخواه روی آورده و مردم نیز در این راه همراهی لازم را به تمام معنا داشته اند.

این پژوهشگر ارشد سازمان آب افزود: در مورد منابع آب زیرزمینی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به میزان آب موجود برای ایجاد برنامه های جدید تصمیم گیری می شود.

وی در پایان به قوانین و مقررات ایالت کالیفرنیا برای حفاظت از کمیت و کیفیت آب در دسترس اشاره کرد و گفت: بعنوان مثال رودخانه ای که آب شور دارد با آب رودخانه ای که اصلا نمک ندارد مخلوط کرده و با تصفیه هردو استفاده بهینه از هردو رودخانه می شود.

کد خبر: 2646
  تاریخ خبر : 1400/08/01
 روابط عمومی
 656