فرماندار اشکذر:

جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز در اولویت کاری دستگاههای مربوطه باشد

فرماندار اشکذر بر جلوگیری از حفر و بهره برداری چاه های غیر مجاز و در اولویت قراردادن این موضوع در دستورکاری دستگاههای مربوطه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"هادی هادی نسب" در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر در سال جدید با بیان اینکه شهرستان اشکذر یکی از قطب‌های صنعتی و گلخانه‌ای است، حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز واقع در واحدهای صنعتی و گلخانه‌ای را  از مهمترین موضوعات در زمینه حفاظت منابع آب این شهرستان دانست.

 وی از سایر ارگانها از جمله جهاد کشاورزی و آبفا و با محوریت شرکت آب منطقه‌ای خواست موضوع شناسایی و پرکردن چاه‌ها را با همکاری یکدیگر به طور جدی پیگیری نمایند.

فرماندار اشکذر همچنین  بر اعمال مجازات‌های قانونی بازدارنده از جمله جریمه مالکین چاه‌های غیر مجاز و حبس و محاکمه حفاران غیرمجاز و بالابردن هزینه حفر و بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز برای افراد متخلف تاکید کرد.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر نیز در این جلسه گفت: شهرستان اشکذر جزء شهرستان‌هایی است که حدود 100 درصد چاه‌های کشاورزی آن دارای کنتور هوشمند بوده یا قرارداد نصب کنتور دارند و حدود 60 درصد از چا‌های صنعتی آن نیز مجهز به کنتور هوشمند می‌باشند.

محمدعلی حکیمی افزود: در سال 1399 تعداد 18 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسلوب‌المنفعه شده  و از ابتدای سال 1400 تاکنون نیز تعداد 2 حلقه چاه غیرمجاز پر شده و یک دستگاه حفاری غیرمجاز ضربه‌ای (الاکلنگی) نیز توقیف گردیده است.

از دیگر موضوعات این جلسه، آلایندگی واحدهای صنعتی مختلف در شهرستان از جمله واحدهای کشتارگاهی بود که مدیر حفاظت محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای، خواستار توجه ویژه به این موضوع جهت جلوگیری از آلودگی منابع آب و محیط زیست منطقه شد و افزود: ارائه هرگونه خدمات به واحدهای آلاینده باید در قبال رفع مشکل پساب تولیدی این واحدها باشد.

ناهید غلام‌نژاد در مورد طرح‌های فاضلاب شهرک نیکو اشکذر و همچنین فاضلاب شهری اشکذر نیز گفت:  با توجه به نوع مواد آلاینده مضر موجود در فاضلاب‌های صنعتی و شهری، احداث شبکه فاضلاب از جمله راهکارهای جلوگیری از آلوده شدن آبهای زیرزمینی می‌باشد ضمن اینکه از پساب تولیدی نیز می‌توان جهت فضای سبز یا صنعت استفاده نمود.

 

 

 

کد خبر: 2591
  تاریخ خبر : 1400/05/12
 روابط عمومی
 801