مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

مصرف آب را مدیریت نکنیم با کمبود یا افت فشار روبرو می شویم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با ضروری دانستن مدیریت مصرف گفت: اگر همچنان مصرف آب را مدیریت نکنیم با کمبود یا افت فشار روبرو می شویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" افزود: امسال با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور و خشکسالی شدیدتر بر استان یزد، گرمای زودهنگام هوا و کم شدن سهمیه آب انتقالی بعلت خشکسالی، متاسفانه شرایط خیلی سختی را برای تامین آب مجموعه شهرهای استان به نحوی که بتوانیم آب را به صورت پایدار به مصرف کنندگان بخش شرب برسانیم تجربه کردیم.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم با نهایت همکاری با شرکت آب و فاضلاب، منابع آب کم شده را از طریق جبران منابع آب زیرزمینی تامین کرده که مجوزهای متعددی در مورد حفر چاه در سطح استان به شرکت آب و فاضلاب داده شده و این شرکت هم اقدامات لازم را در زمینه بهره برداری رساندن این مجوزها  انجام داده یا در حال انجام است که خود این پروژه ها می تواند یک گشایش نسبی را درتامین آب شرب شهرهای استان به وجود آورد.

جوادیان زاده افزود: ولیکن با این همه به دلیل اینکه این منابع خیلی محدود هستند و بعضا کیفیت مناسبی هم ندارند نمی توانند جوابگوی کامل نیازهای کنونی باشند بنابراین مدیریت مصرف بسیار مهم و ضروری است چرا که اگر مدیریت مصرف در این شرایط گرمای هوا و پیک مصرف، اتفاق نیفتد باز همین منابع هم قطعا جوابگو نخواهند بود و بخش زیادی از شهرهای استان ممکن است دچار کمبود فشار و مشکلات ناشی از آن بشوند بنابراین تقاضا داریم همچنان مدیریت مصرف در دستور کار شهروندان باشد.

وی از مردم عزیز استان خواست تا همچنان با مصرف بهینه از این نعمت الهی و کاهش مصارف غیرضروری، مجموعه آب استان را در پشت سر گذاشتن تابستانی بدون قطعی و افت فشار آب یاری نمایند.

 

 

کد خبر: 2583
  تاریخ خبر : 1400/05/05
 روابط عمومی
 420