مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد

سهل انگاری کشتارگاه دام میبد و مخاطرات زیست محیطی

مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد گفت: دفع غیربهداشتی فاضلاب کشتارگاه دام میبد و سهل انگاری این مجموعه، باعث ایجاد معضلات زیست محیطی در منطقه می گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"ناهید غلام نژاد" با ابراز تاسف از نادیده گرفتن مکاتبات و اخطارهای متعددی که از سوی این شرکت به کشتارگاه دام میبد صورت گرفته  افزود: فاضلاب این کشتارگاه از طرق غیر بهداشتی از جمله تخلیه به قنات و حمل فاضلاب با تانکر دفع می گردد.

وی با بیان اینکه فاضلاب کشتارگاه ها حاوی مواد آلی، شیمیایی و آلودگی میکروبی بالا می باشد اظهار داشت: قسمتی ازآن از طریق کانال، وارد قنات مجاور شده و بدین وسیله فاضلاب، مسافت طولانی بدون هیچ تصفیه ای انتقال پیدا کرده و سطح وسیعی از منطقه را آلوده می کند.

غلام نژاد افزود: قسمتی ازاین فاضلاب هم توسط تانکرهای حمل فاضلاب، بارگیری و به مناطق نامعلوم منتقل می شود که این روش دفع نیزغیر بهداشتی بوده و معضلات و تبعات زیست محیطی فروانی از جمله آلودگی خاک منطقه و به تبع آن آلودگی منابع آب زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد افزود: تصفیه فاضلاب، علاوه بر جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک منطقه می تواند جهت آبیاری فضای سبز و شستشوی محوطه مورد استفاده قرار گرفته و به اصطلاح بازچرخانی گردد.

وی در این زمینه اظهار داشت: خوشبختانه در استان، تجربه های موفقی در زمینه استفاده بهینه از فاضلاب و مواد زائد خروجی از کشتارگاه ها صورت پذیرفته  که  می توان به تولید کود با کیفیت عالی با استفاده از روش ترکیب فاضلاب با مواد زائد تولیدی در کشتارگاه طی فرایندهای متعدد اشاره نمود.

غلام نژاد افزود::علیرغم پیگیری های انجام شده هیچ اقدام یا مکاتبه ای از سوی کشتارگاه صورت نگرفته و ادامه این روند می تواند خسارات جبران ناپذیری برای محیط زیست و منابع آب زیرزمینی به همراه داشته باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری ارگان های ذیصلاح از جمله شهرداری، مرکزبهداشت، محیط زیست و فرمانداری شهرستان میبد با محوریت کشتارگاه، اقدامات لازم و فوری جهت اجرای سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب انجام و معضل به وجود آمده در اسرع وقت مرتفع گردد.

کد خبر: 2558
  تاریخ خبر : 1400/04/12
 روابط عمومی
 448