فرماندارخاتم:

عدم مدیریت مصرف، مشکل آب را جدی خواهد کرد

فرماندار شهرستان خاتم عدم مدیریت مصرف را دربوجود آمدن مشکلات آب،جدی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، "جواد میربهبودی" در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع شهرستان خاتم و شورای دشت پایلوت مروست درسال جدید که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به کاهش 20 تا 50 درصدی بارندگی ها در سال آبی جاری بر لزوم مدیریت منابع آب تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف، با مشکلات جدی در تامین آب در شهرستان مواجه خواهیم بود.

فرماندارخاتم افزود: با توجه به کاهش بارش ها در شهرستان و همچنین نیاز بخش کشاورزی به منابع آبی، لازم است کشاورزان نسبت به صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی و تجهیزاراضی و باغات خود به سیستم های آبیاری نوین اقدام نمایند.

رییس اداره منابع آب خاتم نیز در این جلسه ضمن ارائه آماری از وضعیت بارندگی دشت های شهرستان، با اشاره به کاهش 20 تا 50 درصدی بارندگی در نقاط مختلف شهرستان بر ضرورت اقدامات حفاظتی و همکاری کلیه دستگاه ها با این اداره در حفاظت از منابع آب خصوصا آب های  زیرزمینی در مجاورت زون های آب شرب تاکید کرد.

مجید زارع بیدکی با اشاره به نصب 97 درصدی چاه های کشاورزی برقی شهرستان و با توجه به اجرای طرح تحویل حجمی آب در بخش کشاورزی بر ضرورت نصب 100 درصدی کنتورهای کشاورزی تاکید کرد.

وی از دیگر اولویت های اداره منابع آب خاتم در سال جاری را نصب کنتور هوشمند چاه های صنعتی، رفع عیب کنتورهای معیوب و اجرای مناسب طرح تحویل حجمی اعلام نمود.

در ادامه این جلسه بخشداران مرکزی، مروست و دیگر اعضاء، به بیان مسائل و مشکلات آبی موجود در شهرستان پرداخته و تصمیمات مناسبی جهت رفع موانع و مشکلات گرفته شد.

کد خبر: 2551
  تاریخ خبر : 1400/04/06
 روابط عمومی
 406