وزیر نیرو:

با پی گیری های دلسوزانه استانداریزد، طرحهای مهم آب و برق استان به مرحله بهره برداری رسید

وزیر نیرو گفت: با پی گیری های دلسوزانه استاندار و همت و تلاش همه مسئولان، طرحهای مهمی در حوزه آب و برق استان یزد به بهره برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از 15 طرح حوزه آب و برق استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد ضمن ابراز رضایت از حضور مجدد در این استان به هفته یازدهم پویش هر هفته الف ب ایران که از نیمه سال 98 به صورت منظم هر هفته در استان های مختلف کشور در حال برگزاری است اشاره کرد.

وی افزود : به مدد تلاش و همت همه دست اندرکاران و پی گیری ها و دلسوزی های استاندار، امروز 675 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ اجرای بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیز به زمین زده شد.

وی اظهار داشت: یکی از این پروژه های مهم و مورد نیاز استان، رینگ آبرسانی یزد بود که کلنگ آغاز عملیات این پروژه مهم هم به زمین زده شد که امیدواریم ظرف سه سال پیش رو به شرط تامین منابع مالی در مدار بهره برداری قرار گیرد.

اردکانیان عنوان کرد: همواره در طول تاریخ، داستان یزد و آب با هم همزاد بوده اند و از آن گریزی نیست وآنچه که تجربه این قرن‌هاست سازگاری با کم آبی است و به همین جهت مردم این خطه به قناعت و صرفه جویی و مصرف صحیح شهره هستند.

وزیر نیرو با بیان اینکه مجوزهای لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد و کرمان صادر شده و یزدی‌ها نگران این موضوع نباشند افزود: با تدارکاتی که توسط دولت دیده شده، هم یزد و هم کرمان مجوزهای لازم را گرفته  و با تدارک منابع مالی با ترتیب خاص، امور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مکتوب و مصوب کردن این تصمیم‌ها کار ساده ای اما اجرای آن مهم است، عنوان کرد: مهم این است که این تصمیم ها اجرایی و پایدار باشد که این دغدغه رفع شده و خوشحالم که نماینده یزد پیگیر مسئله آب می باشد.

اردکانیان از نماینده مردم یزد در مجلس دعوت کرد تا با حضور در وزارت نیرو، اطلاعات تفضیلی برای پیگیری کردن موضوع خط انتقال آب را دریافت کند.

وزیر نیرو ادامه داد: زیرساخت آب و برق برای سرمایه گذاران در استان یزد فراهم شده و یزد آماده پذیرش سرمایه گذاری در زمینه انرژی است که این مستلزم پی گیری های مستمرو منظم بوده و سهم دولت در این مسیر روشن و تعریف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم موضوع شیرین سازی آب دریا نیز دنبال شود و استاندار یزد هم زمان را در این زمینه از دست ندهد چون بستر شیرین سازی آب برای یزد فراهم است و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبود، از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده شود و از نظر زیست محیطی نیز مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه روند تکمیل به موقع طرح های حوزه آب و برق به طور عمده به دلیل کمبود اعتبار، با مانع روبرو است افزود: در بودجه 1400 شرایط بهتری از  سالهای قبل فراهم است و در تبصره 15 نمایندگان مجلس منابعی را پیش بینی کرده اند.

اردکانیان یادآور شد: شبکه برق 10 هزار روستای کشور بهسازی خواهد شد و روستاییان مشکلی در زمینه برق ندارند ضمن اینکه 20 هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر کوچ رو قرار می گیرد.

وی ادامه داد:اتفاق بسیار خوبی که علیرغم همه موانع بر سر راه انجام شد یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که با تجمیع منابع مالی و نیروی انسانی به طرح های آب و فاضلاب سرعت بیشتری بخشید که نه تنها در بحث آب روستایی بلکه توانستیم مشکلات فاضلاب روستایی را نیز حل کنیم و به زودی به نقطه روشنی خواهیم رسید و در فرصت باقیمانده از فعالیت دولت، موضوع را توسط نمایندگان دنبال می کنیم.

اردکانیان عنوان کرد: بحث منابع مالی به این معنا نیست که اصلی ترین ضروریات است بلکه مهمتر از منابع مالی در اجرای طرح ها، منابع انسانی است که خوشبختانه استان یزد از مدیران شایسته ای برخوردار می باشد و البته فضای همکارانه و همبستگی که وجود دارد در روند کار استان اثرگذار است و یزد را به استانی مثال زدنی تبدیل کرده است.

 

کد خبر: 2541
  تاریخ خبر : 1400/03/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/03/26
 روابط عمومی
 444