50 درصد آب شرب استان از طریق آب انتقالی تامین می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: 50 درصد آب شرب استان از طریق آب انتقالی تامین می شود و طرح هایی برای پایداری آب شرب در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در مراسمی که با حضور وزیر نیرو در ادامه بهره برداری از پروژه های آبرسانی استان  در  سالن همایش های برق منطقه ای یزد برگزار شد افزود:مخازن ذخیره آب استان تا سال 95، 295 هزار  متر مکعب بوده است.

وی اظهار داشت : از سال 95،  ۱۳۰ هزارمترمکعب مخزن درحال احداث می باشد و به احجام قبلی اضافه می شود که در سفر معاون اول  رئیس جمهوری 20 هزار متر مکعب مخرن افتتاح شد، 40 هزار متر مکعب تا یکماه آینده و 50 هزار متر مکعب باقی مانده هم تا شهریور ماه انجام می شود.

وی با اشاره با آغاز عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی تصفیه خانه آب یزد

افزود:مخزن بتنی نیمه مدفون دوقلو تصفیه خانه آب یزد به حجم ۲۰ هزار متر مکعب با مبلغ قرارداد ۵۹۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

جوادیان زاده ادامه داد:این مخزن با ۹۲هزار متر مکعب حجم خاکبرداری، ۲۵ هزار متر مربع قالب بندی ، ۱۴۰۰ تن آرماتوربندی ، ۱۱ هزار متر مکعب بتن ریزی و لوله گذاری به طول یکهزار متر به مدت ۱۸ ماه تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از لحاظ استراتژیک حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: با تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفتن این مخزن، ضمن ایجاد شرایط پایدار و مستمر در فرایند بهره برداری تصفیه خانه و خط انتقال آب، دستاوردهای چشمگیری برای استان خواهد داشت.

وی افزایش حجم ذخیره آب استان یزد، حفظ کیفیت آب تصفیه شده،مدیریت مصرف انرژی، ذخیره آب حد اضطراری تصفیه خانه و کاهش احتمالی خالی شدن خط لوله مابین تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ شماره ۲ را از جمله مهمترین دست آوردهای  این طرح برشمرد.

 وی افزود: از تولید 6.5 مگاوات تولید برق در طول خط، فراخوان اعلام شده است که از جریان آب،تولید انرژی خواهیم داشت وبا مشخص شدن هرچه زودتر سرمایه گذار، تا یکسال آینده به این میزان انرژی دست می یابیم.

کد خبر: 2540
  تاریخ خبر : 1400/03/26
 روابط عمومی
 450