تاسیسات گردشگری در دریاچه‌های اطراف سدهای کشور ایجاد می شود

وزیر نیرو گفت: تاسیسات گردشگری در دریاچه های اطراف سدهای کشور ایجاد خواهد شد و با رعایت ملاحظات زیست محیطی، این ظرفیت عظیم در کشور ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی چهار طرح حوزه آب و برق استان یزد با اشاره به اینکه این طرحها در هفته چهل و چهارم پویش هر هفته الف – ب – ایران افتتاح شد، اظهار داشت: در سال 99 با هدف به ثمر رساندن 350 طرح با اعتبار 50 هزار میلیارد تومان این پویش آغاز شد.
وی عنوان کرد: با احتساب طرح های آب و برق که امروز در یزد افتتاح شد، تاکنون 294 پروژه با سرمایه گذاری 66 هزار میلیارد تومان از ابتدای سال در قالب این پویش به مدار بهره برداری آمد.
اردکانیان، 13 سد مخزنی، 11 شبکه زهکشی آب، 10 طرح آبرسانی شهری، هشت تصفیه بزرگ خانه آب، 10 تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی به هزار و 250 روستای کشور، احداث و افتتاح هشت واحد نیروگاهی و ارتقا توان نیروگاه های موجود با 30 واحد نیروگاه مقیاس کوچک و 25 نیروگاه تجدیدپذیر و برق رسانی به 288 روستای کشور را از جمله این طرح ها برشمرد.
وزیر نیرو ادامه داد: امسال کار جدیدی آغاز کردیم و در کنار پروژه های ساخت و سازی، پروژه های ساز و کاری با این هدف که اصلاح ساز و کارها و ابداع ساز و کارهای جدید نقش به سزایی در سرعت دادن به پروزه های ساخت و سازی در کاهش هزینه های تمام شده در تسهیل خدمت رسانی به مردم دارند، آغاز شد. 
وی ادامه داد: وعده ما 50 پروژه ساز و کاری بوده که تا امروز 53 مورد آن به بهره برداری رسیده که از آن جمله می توان به یکپارچه سازی شرکت های آب شهری و روستایی اشاره کرد که با تجمیع امکانات مالی و تجهیزاتی و منابع انسانی، سرعت بیشتری در خدمت رسانی به ویژه در روستاها ایجاد شد.
اردکانیان عنوان کرد: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور نیز از آن جمله بود و امروز ساختار جدیدی بر اساس مدیریت حوزه آبریز تشکیل دادیم و 9 پروژه آبریز بزرگ تعریف شد که انتظار ما این است که با استقرار مدیریت های حوزه آبریز، مرزهای طبیعی مدیریت آب هم ایجاد شود و هم به رسمیت شناخته شود تا زمینه بروز تنازع و تنش بین  استانها در حوزه آب برطرف شود.
وی عنوان کرد: سند سازگاری با کم آبی تک تک استانها تدوین شده و تخصیص های جدیدی که برای استفاده از آب دریا دادیم شرطش این بود که این سندها تایید شده باشد تا استانها بدانند که نقشه راهشان چیست. 
اردکانیان از تدوین سند گردشگری آبی خبر داد و گفت: برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد و قرار است در اطراف سدها با رعایت ملاحظات زیست محیطی و کنترل های کمی و کیفی آب، زیرساختهای گردشگری ایجاد شود.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری برای احداث تاسیسات گردشگری در این فضاها را به مزایده گذاشتیم و از تابستان 1400 به مرور این طرح ها به بهره برداری می رسد و هموطنان ما از این ظرفیت بزرگ طبیعی برای گردشگری استفاده می کنند که البته اشتغالزایی قابل ملاحظه ای نیز دارد.
وزیر نیرو اظهار داشت: مجموعه این طرح ها ریل گذاری مناسبی برای فعالیت در عرصه آب و برق کشور به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 2460
  تاریخ خبر : 1399/12/17
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/17
 روابط عمومی
 435