روند نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های صنعتی مهریز رضایت بخش نیست

رئیس اداره منابع آب شهرستان تفت و مهریز با بیان این که روند نصب کنتور حجمی هوشمند برروی چاههای با پروانه بهره برداری صنعتی در شهرستان مهریز رضایت بخش نیست، خواستار همکاری مجدانه مسئولین شهرستان در این زمینه شد.


 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز و شورای هماهنگی دشت پایلوت بهادران به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور کلیه اعضا برگزار شد. 
در این نشست حسین ابراهیمی رئیس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز گزارش اجمالی از آخرین مصوبات شورای حفاظت از منابع آب، وضعیت نصب کنتورهای  هوشمند برروی چاههای کشاورزی و تحویل حجمی آب به چاههای کشاورزی شهرستان ارائه نمود و گفت :اجرای طرح تعادل بخشی از سال 93با تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان  کلید خورد و روند نصب کنتور هوشمند از سال 94در شهرستان آغاز شده و تحویل حجمی آب با مدیریت کشاورزان در سال جاری برای هشتاد درصد از چاههای کشاورزی در شهرستان  که به کنتور هوشمند مجهز شدند در حال اجرا می باشد.
وی افزود: مابقی چاههای کشاورزی فاقد کنتور از آذرماه  امسال مشمول قطع برق و رعایت خاموشی 75روزه شدند؛ همچنین وصل مجدد برق چاههای کشاورزی فاقد کنتور حجمی  منوط به ارائه قرارداد کنتور هوشمند مورد تایید وزارت نیرو می باشد.
 ابراهیمی به پیشرفت فیزیکی به میزان بیست درصد در نصب کنتور هوشمند برای چاههای با پروانه بهره برداری  صنعتی  اشاره نمود و بیان کرد :همزمان  با تکمیل نصب کنتور هوشمند  بر روی چاههای کشاورزی شهرستان با همکاری مسئولین و با برنامه ریزی منسجم، نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای صنعتی شهرستان را به پایان می رسانیم.
در پایان فرماندار مهریز به صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت شود و چاههای صنعتی هر چه زودتر به کنتور هوشمند مجهز شوند.

کد خبر: 2448
  تاریخ خبر : 1399/12/09
 روابط عمومی
 763