جوابیه شرکت آب منطقه ای یزد به انتقادات صورت گرفته

.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد در پاسخ به دو انتقاد صورت گرفته در خصوص پهنه پرورش گوسفند روستای عبدالله و چاه اب آشامیدنی این روستا، اظهار کرد: با تامین اب پهنه دامداری روستای عبدالله بصورت تدریجی و معرفی واحد به واحد و طی مراحل قانونی و اداری موافقت کلی شده است.
وی افزود: درخواست ارائه شده با نیاز ابی بیش از ۲۵ متر مکعب در شبانه روز است که طبق آیین نامه اجرایی" قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده ۵۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت" تامین آب بیش از ۲۵ متر مکعب در شبانه روز امکان پذیر نیست. اما چنانچه نیاز آبی این واحد به زیر ۲۵ متر مکعب در شبانه روز کاهش یابد امکان تامین آب وجود دارد.
وی همچنین در خصوص جابجایی چاه آب شرب روستای عبدالله بیان کرد: مجوز حفر چاه به صورت آزمایشی برای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان  صادر شد که با توجه به اعتراضات انجام شده و برخورد به سنگ  توف و اندزیت و بی اثر بودن ادامه حفاری، شرکت آب و فاضلاب درخواست مجوز کف شکنی و حفر گالری بر روی چاه موجود را ارائه نموده که مجوز مربوطه صادر گردیده است.

کد خبر: 2412
  تاریخ خبر : 1399/10/25
 روابط عمومی
 758