رویداد آبی اقدام شایسته ای در جهت پیشبرد طرح ها و رفع چالش ها است

دادستان اشکذر با اشاره به این که از ابتدای سال 1399 تا کنون چهار مورد چاه غیرمجاز در اشکذر شناسایی شده است، گفت: رویداد آبی اقدام شایسته ای که می تواند منابع آبی اشکذر را حفظ و چالش های این منطقه را حل کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «هادی هادی نسب» فرماندار اشکذر در گفت وگو با روابط عمومی این شرکت، رویداد آبی را لازمه رفع چالش ها و مشکلات آبی دانست و گفت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی از قبیل نصب کنتور هوشمند از سوی شرکت آب منطقه ای در این شهرستان انجام شده و فرمانداری این شهرستان نیز همراهی لازم در این زمینه داشته است.

وی با بیان این که تا کنون 93 درصد از چاه های اشکذر مجهز به کنتور هوشمند شدند و 7 درصد باقی مانده نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: چاه های غیرمجاز از دیگر مشکلات مهم اشکذر است که امیدواریم با برگزاری رویداد آبی به طور کامل در این شهرستان متوقف شود.

هادی نسب با اشاره به این که فعالیت صنایع و گلخانه ها در اشکذر منجر به حفر چاه های غیرمجاز در این منطقه شده به گونه ای که  این شهرستان یکی از شهرستان های پیشگام در حفر چاه های غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: طبق گزارشات دریافت شده بالغ بر 80 درصد چاه های غیرمجاز اشکذر شناسایی و پلمپ گردیده است.

«سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ» دادستان اشکذر نیز لازمه توسعه و ادامه مسیر پیشرفت یک کشور را حفظ منابع طبیعی و زیستی برشمرد و گفت: یکی ازاین منابع مهم، آب است و برگزاری رویداد آبی بسیار اقدام شایسته ای در جهت پیشبرد طرح ها و رفع چالش ها است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان اشکذر بیان کرد: تفاهم نامه سه گانه ای میان آب منطقه ای، نیروی انتظامی و دادستانی اشکذر منعقد گردید تا اقدامات لازم به منظور پلمپ چاه های غیرمجاز انجام شود.

دادستان اشکذر افزود: در همین راستا طی شش ماه اخیر 12 مورد چاه غیرمجاز شناسایی و پلمپ گردید و با توجه به بحران کرونا در کشور، پیگیری ها از ابتدای سال آغاز شد و تا کنون نیز 4 مورد دیگر چاه غیرمجاز در این منطقه شناسایی گردید.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و فعالیت خوب شرکت آب منطقه ای در حفظ منابع آبی بتوانیم از این منابع ارزشمند برای تداوم حیات حفاظت کنیم.

در ادامه «محمدمهدی جوادیان زاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد ضمن تشریح برنامه های رویداد آبی و اهداف برگزاری این رویداد، اظهار کرد: برنامه ریزی شده همزمان با اجرای طرح رویداد آبی اشکذر، مشکلات مدیریت منابع آب این شهرستان را بررسی کنیم و با همکاری دیگر مسئولین تصمیمات لازم اتخاذ نمائیم.

وی با بیان این که برداشت های بی رویه در سالیان اخیر باعث شده میزان قابل توجهی از منابع آبی را از دست دهیم، خاطرنشان کرد: سالیانه حدود 70 سانتی متر افت سطح آب زیرزمینی در اشکذر رخ می دهد که نگران کننده است و باید مدیریت مصرف در دستور کار همه اقشار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: مدیریت به این معنا است که ما باید از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنیم  که براساس اولویت بندی های صورت گرفته نصب صد درصدی کنتورهای هوشمند روی چاه های کشاورزی و صنعت به منظور مدیریت مصرف مهمترین اقدام ما در شهرستان اشکذرخواهد بود.

 

کد خبر: 2166
  تاریخ خبر : 1399/02/29
 روابط عمومی
 370