در راستای رویداد آبی شهرستان اشکذر:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با امام جمعه اشکذر دیدار کرد

.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، (محمدمهدی جوادیان زاده) با بیان این که توسعه گلخانه ها باعث افزایش تعداد چاه های غیرمجاز در شهرستان اشکذر شده است، اظهار کرد: به دلیل سنتی بودن گلخانه ها در این شهرستان،  آلودگی حاصل از آن وارد زمین می شود که نادیده گرفتن این موضوع،  آلودگی منابع را در پی دارد.
وی برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه اشکذر را اقدامی در راستای نابودی رودخانه ها عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی اگر شاهد بارش چشمگیری در این نواحی باشیم، باعث جاری شدن سیلاب می گردد و از طرف دیگر نیز نفوذ پذیری آب را کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، گفت: شرکت آب منطقه ای یزد پیگیر تعیین مرز رودخانه ها است و از این پس برداشت شن و ماسه در این نواحی ساماندهی می شود.
در ادامه امام جمعه اشکذر نیز به اهمیت آب به عنوان مایه حیات اشاره و بیان کرد: آب اصلی ترین مایه حیات است، باید مورد توجه قرار گیرد و از اسراف آن جلوگیری بعمل آید.
وی همچنین اضافه کرد: منابع آبی اشکذر پشتوانه استان هستند و ضروری است از فعالیت افرادی که باعث آسیب به منابع آب زیرزمینی می شود جلوگیری شود.
طالبیان گفت: شرکت آب منطقه ای یزد باید برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی اشکذر برنامه ریزی های لازم را داشته باشد و مسئولین شهرستان نیز موظف به اجرای آن هستند.

کد خبر: 2152
  تاریخ خبر : 1399/02/23
 روابط عمومی
 357