نصب کنتورهای هوشمند برای یزد امری لازم و حیاتی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که تنها راه کنترل اضافه برداشت ها، نصب کنتورهای هوشمند است، گفت: نصب کنتورهای هوشمند برای یزد امری لازم و حیاتی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در جلسه هماهنگی که به منظور عملیاتی نمودن تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت آب منطقه ای یزد و بانک کشاورزی برگزار گردید، اظهار کرد: این تفاهم نامه که با هدف تسهیل در نصب کنتورهای هوشمند منعقد می گردد اقدامی در جهت کنترل منابع آب زیرزمینی استان است.

وی با بیان این که مهمترین مشکل استان، اضافه برداشت از چاه های مجاز است، گفت: این اضافه برداشت ها باعث شده کشاورزان زراعت دوره ای را به زراعت باغی تبدیل کرده و در اراضی خود به طور دائم کشت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد به کسری بالای مخزن در اثر اضافه برداشت آب های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: تنها راه کنترل اضافه برداشت ها، نصب کنتورهای هوشمند است.

وی با بیان این که در سال های گذشته نصب کنتورهای هوشمند دچار تغییراتی گردید، تصریح کرد: این تغییرات منجر به عدم همکاری کشاورزان در این طرح شد که اکنون شرکت آب منطقه ای همه تلاش خود را برای بازسازی فرهنگ نصب کنتورها به کار گرفته است.

جوادیان زاده در پایان انعقاد تفاهم نامه فی مابین بانک کشاورزی و شرکت آب منطقه ای را فرصت مغتنمی برای کشاورزان برشمرد و بیان کرد: نصب کنتورهای هوشمند برای یزد امری لازم و حیاتی است که اگر نتوانیم مانع این اضافه برداشت ها شویم در چندسال آتی حتی آبی برای خوردن نیز وجود نخواهد داشت.


کد خبر: 2019
  تاریخ خبر : 1398/10/10
 روابط عمومی
 353