برگزاري جلسه بررسي مسائل مربوط به واحد محيط زيست و كيفيت منابع آب

جلسه بررسي مسائل مربوط به واحد محيط زيست و كيفيت منابع آب با حضور مهندس توكلي مديركل دفتر برنامه ريزي و جمعي از كارشناسان شركت مديريت منابع آب ايران ، مهندس راعي مديرعامل ، معاون حفاظت و بهره برداري و كارشناسان دفتر برنامه ريزي و حفاظت كيفي شركتآب منطقه اي يزد در محل موزه آب يزدبرگزار شد.

 

جلسه بررسي مسائل مربوط به واحد محيط زيست و كيفيت منابع آب  با حضور   مهندس راعي  مديرعامل ، معاون حفاظت و بهره برداري و كارشناسان دفتر برنامه ريزي و حفاظت كيفي شركت ،  مهندس توكلي مديركل برنامه ريزي و جمعي از كارشناسان  شركت مديريت منابع آب ايران با هدف بررسي مسائل مربوط به واحد محيط زيست و كيفيت منابع آب بويژه بحث پروژه هاي  ملي  در محل موزه آب برگزار و بشح زير تصميم گيري شد:

1- پروژه‌هاي بازار آب و قيمت گذاري آب با جديت توسط شركت سهامي آب منطقه اي يزد به مرحله اجرا درآيد و شركت مادر تخصصي نيز در اين راستا مساعدتهاي لازم را به عمل آورد. همچنين مقرر شد اين دو پروژه در يزد به صورت پايلوت اجرا گردد به گونه‌اي كه نتايج آن براي كليه شركتها قابل استفاده باشد.
2- برنامه‌هاي آگاهي رساني كيفي با جديت بيشتر و با  كمك ساير ارگانها از جمله سازمان صنايع و معادن ، اداره كل حفاظت محيط زيست، مركز بهداشت، اداره كل آموزش و پرورش، شركتهاي آبفا و آبفار به مرحله اجرا درآيد همچنين سمينار يك روزه‌اي در سازمان صنايع و معادن با حضور صاحبان صنايع برگزار گردد و آموزشهاي لازم در خصوص جلوگيري از آلودگي منابع آب به كليه افراد داده شود علاوه بر آن برنامه‌هاي آموزشي مرتبط با مدارس در تمام سطوح نيز با هماهنگي شركت مادر تخصصي و اداره كل آموزش و پرورش تدوين گردد.
3- برنامه و پروژه‌هاي مربوط به كنترل و پيشگيري جزء برنامه‌هاي سال 1389 واحد محيط زيست و كيفيت منابع آب قرار گيرد كه در اين خصوص اجراي پروژه‌هاي شبيه سازي  كمي و كيفي منابع آب و همچنين استفاده از ابزارهاي RS و GIS جزء اولويت قرار گيرد.
4-در خصوص برنامه مربوط به احياء و بازسازي  مشكلات و مسائل موجود در استان به صورت پروژه تعريف شود (از جمله پروژه نيترات‌زدايي، حذف مواد آلاينده نفتي و ....) و اقدامات لازم در خصوص تامين اعتبار پروژه هاي تعريف شده صورت گيرد.
4-در خصوص پساب تصفيه خانه فاضلابهاي شهري نيز كليه دستورالعملها و بخشنامه‌هاي مربوط به پساب جمع آوري و با نظارت اداره كل حفاظت محيط زيست و بر اساس شرح وظايف ابلاغي اقدامات لازم صورت پذيرد.  

5- حتي الامكان از اعتبارات استاني استفاده و شبكه پايش (ايستگاههاي اندازه گيري) كه جزء طرحهاي پيشگيري از آلودگي مي‌باشد اجرا شود كه در اين راستا لازم است از مساعدتهاي آقاي مهندس همتي مدير مطالعات پايه منابع آب شركت مديريت منابع آب ايران استفاده شود.
-6- پروژه‌هاي رفع آلودگي بر اساس نياز شركت  سهامي آب منطقه اي يزد و با هماهنگي شركت مادر تخصصي تعريف و به صورت پايلوت در يزد اجرا گردد.
7- كميته حفاظت از كيفيت منابع آب و محيط زيست با  حضور مديرعامل و كليه معاونين شركت آب منطقه اي يزد به تأسي از شركت مديريت منابع آب ايران تشكيل و به صورت دوره‌اي برگزار شود.
8- معاونت برنامه ريزي شركت سهامي آب منطقه اي يزد اقدامات لازم را در خصوص تامين اعتبار پروژه هاي زيست محيطي از محل بودجه پروژه مطالعات كمي و كيفي انجام دهد.


 
 
 

کد خبر: 176
  تاریخ خبر : 1389/02/16
 سرپرست روابط عمومي
 1682